Clas Ohlson har tecknat kontrakt på butik i Trondheim i Norge

Clas Ohlson har tecknat kontrakt på ytterligare en ny butik.

Butiken kommer att ligga i ett nytt köpcenter i Lade som ligger cirka 5 km nordväst om Trondheim. Butiken beräknas att öppna i februari 2008 och butiksytan kommer att vara cirka 1 650 kvadratmeter. Upptagningsområdet för butiken är ca 150 000 invånare. Sedan tidigare är vi etablerade i Trondheim i centrum (Solsiden) samt i köpcentret City Syd.

Kommande butiksetableringar som hittills är kontrakterade är därmed:

Skien i Norge och Kilden i Stavanger i Norge oktober 2007, Arendal och Amfi Madla i Stavanger i Norge november 2007, Vällingby, Lappenranta och Idea Park Tammerfors i Finland november 2007, Sickla i Stockholm december 2007, Lade i Norge februari 2008, Kungsbacka mars 2008, Visby april 2008, Tromsö i Norge juni 2008, Drammen i Norge september 2008, Asker i Norge oktober 2008, Kristiansand i Norge november 2008 samt Molde i Norge våren 2009 . Vår målsättning är att öppna 15 till 20 nya butiker under verksamhetsåret 2007/2008 och 20 till 25 under verksamhetsåret 2008/2009.

Med nuvarande 74 butiker och 16 kontrakterade kommer Clas Ohlson att ha totalt 90 butiker varav 44 i Sverige, 34 i Norge och 12 i Finland.

Ola Aurtande, Daglig Leder i Norge, +47 23 21 40 20, Mobil +47 911 21 895

Clas Ohlson AB (publ) grundades 1918 i Insjön, Dalarna. Koncernen omsätter i dag cirka 4 miljarder svenska kronor och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi har cirka 2 600 anställda. Sortimentet omfattar 15 000 artiklar inom bl.a. elektronik, el, verktyg, datortillbehör, mobiltelefontillbehör, biltillbehör, båttillbehör, beslag, urverk, Tv-stereo, foto-optik, kontorsmaterial och hushållsartiklar. Försäljningen sker främst genom egna butiker i Sverige, Norge och Finland. Våra butiker har årligen fler än 30 miljoner besökare.