Clas Ohlson öppnade idag ny butik i Vinstra i Norge

Idag öppnade Clas Ohlson sin nya butik i Vinstra i Norge. Butiken är Clas Ohlsons 78:e butik på den norska marknaden och koncernens totalt 214:e butik.

Den nya Clas Ohlson-butiken i Vinstra öppnade tidigare idag på traditionsenligt sätt med fantastiska öppningserbjudanden. Butiken ligger i utkanten av Rondane nationalpark, ett populärt område för turister och sommarstugeägare. Boende och sommarstugeägare får äntligen Clas Ohlson runt knuten.

– Intresset för vår butik har varit stort i området, och vi är glada över att få fira den här dagen med våra kunder. Teamet i Vinstra har gjort ett fantastiskt jobb med att skapa en jättefin och kommersiell butik, säger Geir Hoff, landschef Clas Ohlson Norge.

Clas Ohlsons nya butik i Vinstra har en säljyta om cirka 850 kvadratmeter, och upptagningsområdet för butiken är cirka 30 000 invånare. I och med den nya butiken i Vinstra har Clas Ohlson 78 butiker på den norska marknaden.

Clas Ohlson erbjuder sina kunder en omnikanalupplevelse med e-handel och över 200 butiker på sex marknader. Clas Ohlson planerar att under räkenskapsåret 2016/17 expandera butiksnätverket med 3-8 nya butiker netto.

För mer information om Clas Ohlsons butiksbestånd och framtida butiksetableringar, se detaljerad lista på om.clasohlson.com.

Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag erbjuder företaget produkter och tjänster för vardagens praktiska små problem i sex länder via över 200 butiker och e-handel. Clas Ohlson har ett brett sortiment av prisvärda produkter inom fem produktområden: Bygg, El, Multimedia, Hem och Fritid. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm, har en omsättning om över 7,5 miljarder kronor och drygt 4 700 anställda. Besök Clas Ohlson på www.clasohlson.com.