Clas Ohlson öppnar sin andra Lab Store

Clas Ohlson invigde idag sin andra Lab Store i Helsingfors, Finland. Clas Ohlson Lab Store är en liten butik med ett stort och levande innehåll. Sortimentet är anpassat speciellt för sitt läge och butikens erbjudande varierar efter säsong.

I Clas Ohlson Lab Store kan kunder och besökare handla ur ett anpassat sortiment och uppleva Clas Ohlson på ett nytt och spännande sätt.

Sampo Päällysaho, landschef för Clas Ohlson i Finland kommenterade:

Vi har öppnat en ny Lab Store i Helsingfors, vid Hagnäs tunnelbanestation. Temat i butiken för den här säsongen är ”organisera och inred ditt hem” och läget är perfekt för den som snabbt vill kunna köpa något att ta med sig hem eller till jobbet. Hela sortimentet kan dessutom beställas för avhämtning.

Tidigare under hösten öppnades Clas Ohlsons första Lab Store i Esbo, Finland.

Sveriges första Clas Ohlson Lab Store öppnar på Sveavägen i Stockholm senare i höst.

Niklas Carlsson, kommunikationschef, 0247-44429, niklas.carlsson@clasohlson.se

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 5 000 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på about.clasohlson.com.