Clas Ohlson publicerar års- och hållbarhetsredovisning för verksamhetsåret 2023/24

Från och med idag finns Clas Ohlsons års- och hållbarhetsredovisning för verksamhetsåret 2023/24 tillgänglig på about.clasohlson.com/sv.

I års- och hållbarhetsredovisningen återfinns höjdpunkter från verksamhetsåret, liksom uppföljning på bolagets målsättningar vad gäller finansiell utveckling och hållbarhet. Års- och hållbarhetsredovisningen finns tillgänglig här i såväl svensk som engelsk version och är framtagen för att i första hand läsas på skärm. Tryckta versioner kommer att finnas i begränsad upplaga och går att beställa via Clas Ohlsons reception på telefon 0247-444 00 eller via e-post ir@clasohlson.se.

Clas Ohlson registrerar idag även ESEF-versionen (European Single Electronic Format) av årsredovisningen för 2023/24 hos svenska Finansinspektionen.

Niklas Carlsson, kommunikations- och IR-chef, 0247-444 29, niklas.carlsson@clasohlson.se

Informationen är sådan som Clas Ohlson AB är skyldigt att offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 juli 2024 klockan 10:00.

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på tre marknader, cirka 5 000 medarbetare och en omsättning om cirka 10 miljarder kronor. Clas Ohlsons B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi vill hjälpa människor att fixa sina hem med praktiska och hållbara lösningar till attraktiva priser. Läs mer om hur vi gör hemmafixet tillgängligt, hållbart och roligt för alla på about.clasohlson.com/sv/