Clas Ohlson satsar på miljömärkta städprodukter

Nu kan Clas Ohlson erbjuda sina kunder en ny serie miljömärkta städprodukter, ett modernt och hållbart komplement till Clas Ohlsons breda produktsortiment. Serien av rengöringsprodukter är miljömärkta med Svanen och lanserades i dagarna.

Clas Ohlsons nya serie av miljömärkta rengöringsprodukter består av bland annat köks-, badrums- och fönsterspray samt golvrengöringsmedel. Produkterna är effektiva, prisvärda och skonsamma för miljön. Ämnen såsom parfym, konserveringsmedel och allergiframkallande ämnen är hårt reglerade och produkterna är testade för att säkerställa hög effektivitet, att de är dryga och har förpackningar som är framtagna med hänsyn till minskad miljöbelastning.

”Svanen ställer höga krav vad gäller att undvika miljö- och hälsoskadliga ämnen samt på att ingående rengörande ämnen lätt bryts ned i naturen. Clas Ohlsons nya serie av rengöringsprodukter uppfyller samtliga de krav vi ställer på en Svanenmärkt produkt”, säger Lina Harström, produktansvarig Svanen.

De miljömärkta rengöringsprodukterna är framtagna av Smart Microfiber System AB som har arbetat för att hitta rätt råvaror såsom till exempel svensk raps till trägolvsåpan. Produktserien säljs i Clas Ohlsons alla försäljningskanaler.

”Vi vill hjälpa våra kunder att göra smarta och miljömässigt bra val. Vi hoppas att våra kunder kommer att uppskatta detta alternativ som bara är ett av många exempel på hur vi på Clas Ohlson arbetar för att skapa smarta, enkla alternativ till bra priser och som tar hänsyn till vår miljö”, säger Eva Berg, kategorichef Clas Ohlson.

För mer information om Clas Ohlsons miljömärkta serie av rengöringsprodukter:
Universalgolvrent: http://www.clasohlson.com/se/Universalgolvrent/31-8248-1

Golvsåpa: http://www.clasohlson.com/se/Golvsåpa/31-8248-2

Köksspray: http://www.clasohlson.com/se/Köksspray/31-8248-3

Badrumsspray: http://www.clasohlson.com/se/Badrumsspray/31-8248-4

Fönsterspray: http://www.clasohlson.com/se/Fönsterspray/31-8248-5

Universalspray: http://www.clasohlson.com/se/Universalspray/31-8248-6

För mer information om Svanenmärkningen:

Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13

Anna Norberg, Presskontakt Miljömärkning Sverige, telefon 0762-62 54 90

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag erbjuder företaget försäljning och service i fem länder via ca 200 butiker, e-handel, katalog och telefon. Clas Ohlson hjälper sina kunder att lösa vardagens praktiska problem med ett brett sortiment av prisvärda produkter inom fem produktområden: Bygg, El, Multimedia, Hem och Fritid. Företaget är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange, har en omsättning om 7 miljarder kronor och drygt 4 700 anställda. Besök Clas Ohlson på www.clasohlson.com.

Citat

Lina Harström, produktansvarig Svanen