Clas Ohlsons andra butik i Linköping är nu öppen

Idag på förmiddagen öppnade Clas Ohlsons nya butik i Linköping. Butiken i Tornby Köpcentrum blir Clas Ohlsons andra butik i Linköping.

Intresset för den nya butiken var stort och när dörrarna äntligen öppnades kl 10.00 hade 100-tals kunder köat sedan tidig morgon för att vara först på plats.

- Vi har väntat i flera år på att hitta rätt läge och kunna öppna ytterligare en butik i Linköping. Det känns otroligt kul att äntligen kunna öppna butiken och bli ännu mer tillgängliga för alla kunder i Linköping med omnejd, säger Andreas Helgesson, Country Operations Manager.

Den nya butiken ligger i I-huset i Tornby köpcentrum, strax utanför Linköping. Butiken har en försäljningsyta på omkring 1 000 kvadratmeter.

- Butiken har verkligen blivit fin. Vi har särskilt lyft fram vårt sortiment inom förvaring och organisering som nu fått en egen avdelning. Precis som i vår butik i centrum kan vi också erbjuda smidiga leveranser av onlinebeställningar med upphämtning inom bara 30 minuter från att kunden lagt sin order, säger butikschef Sanna Samuelsson.

Anders Wahl, presskontakt,  0247-443 29, anders.wahl@clasohlson.se

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fyra marknader, cirka 5 000 medarbetare och en omsättning om cirka 8,8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi förenklar hemmafixet för alla på ett ansvarsfullt sätt på about.clasohlson.com.