Clas Ohlsons nya butik i Askim, Norge, nu öppnad

Den nya butiken i Askim öppnade tidigare idag med fina kunderbjudanden och stort lokalt intresse. Butiken är Clas Ohlsons 82:a i Norge och koncernens 221:a butik.

Den nya butiken är belägen i Askim, en snabbväxande stad i Østfold län, som är särskilt populär bland pendlare som arbetar i Oslo.

Det har varit ett stort intresse för butiken bland invånarna i närområdet. Vårt kundservicecenter har kontaktats av många nyfikna kunder som längtar efter att butiken ska öppna. Vi är därför mycket glada att få fira denna dag med våra kunder. Teamet i Askim har skapat en bra och kommersiell butik, säger Rune Johansen, Operations Manager på Clas Ohlson Norge.

Clas Ohlsons nya butik har en försäljningsyta om cirka 900 kvadratmeter och ett upptagningsområde om cirka 25 000 invånare. Med den nya butiken i Askim har Clas Ohlson 82 butiker på den norska marknaden.

För mer information om Clas Ohlsons butiksbestånd och framtida butiksetableringar, se detaljerad lista på om.clasohlson.com.

Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13

Clas Ohlson was founded in 1918 as a mail order business based in Insjön, Sweden. Today, the company offers products and services for the small everyday practical problems, in six countries via its over 200 stores and online. Clas Ohlson offers a wide range of affordable products in five product areas: Hardware, Electrical, Home, Multimedia and Leisure. The company is listed on Nasdaq Stockholm, has sales of approximately 8 billion SEK and more than 4,800 employees. Visit Clas Ohlson at www.clasohlson.com

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fem marknader, cirka 5 000 medarbetare och en omsättning om cirka 8,8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi brinner för att förenkla livet i varje hem på about.clasohlson.com