Clas Ohlsons nya butik i Husnes Hordaland, Norge, nu öppnad

Clas Ohlson öppnade tidigare idag en ny butik i köpcentret Husnes Storsenter i Norge.

Husnes Storsenter är en av de största handelsplatserna i området Sunnhordland, dit kunder ofta åker långa sträckor för att handla. Regionchef Pål Eilertsen är nöjd över att kunna öppna ännu en butik västra Norge.

Vi har haft ögonen på Husnes i några år nu. Det är en av de största handelsplatserna i regionen, och kunderna kommer långväga ifrån för att shoppa här. Att få vara här idag och se alla kunder som kommer in i butiken vid öppning är en härlig upplevelse, säger Pål Eilertsen.

Clas Ohlsons nya butik i Husnes har en försäljningsyta om cirka 900 kvadratmeter och butikens upptagningsområde är cirka 22 000 bofasta och 2 000 fritidshus.

För mer information om Clas Ohlson butiksbestånd och framtida butiksetableringar, se detaljerad lista på about.clasohlson.com.

Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 4 800 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på about.clasohlson.com.