Clas Ohlsons nya butik i Norrköping har öppnat

Idag kl. 10 öppnade Clas Ohlsons nya butik i Ingelsta Shopping i Norrköping. Butiken öppnar i ett expansivt köpcentrum och förstärker Clas Ohlsons närvaro i Norrköping med omnejd.

Sedan tidigare finns två ytterligare Clas Ohlson-butiker i Norrköping. Den första Clas Ohlson-butiken öppnade redan 1996 i centrala Norrköping. 2009 invigdes en ny butik i Mirum Galleria i Hageby och nu är det alltså dags för en tredje butik.

- Det känns otroligt roligt att få öppna en ny butik i Norrköping. Det är den första staden utanför Stockholm, Göteborg och Malmö där vi har tre Clas Ohlson-butiker. Vi tror mycket starkt på Ingelsta Shopping som handelsområde och ser fram emot att bli ännu mer tillgängliga för våra kunder i Norrköpingsområdet, säger Johannes Åverling, operativ chef för Clas Ohlson i Sverige.

Förutom att köpa smarta produkter som förenklar vardagen samt få hjälp av Clas Ohlsons kunniga medarbetare finns också möjlighet för kunderna att hämta onlinebeställningar efter 30 minuter, i eller utanför den nya butiken i Ingelsta Shopping.

Niklas Carlsson, kommunikationschef, 0247-444 29, niklas.carlsson@clasohlson.se

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fem marknader, cirka 4 500 medarbetare och en omsättning om cirka 8,8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi brinner för att förenkla livet i varje hem på about.clasohlson.com.