Clas Ohlsons nya Compact Store i Rykkin Bærum, Norge, nu öppnad

Efter flera framgångsrika butiksöppningar i Bærum de senaste åren öppnade Clas Ohlson tidigare idag en ny Compact Store i centrala Bærum som kompletterar de befintliga Clas Ohlson-butikerna i området.

Den nya butiken är belägen i shoppingcentret Rykkin Senter och regionchef Johan Singh var mycket nöjd med att kunna öppna ytterligare en butik i Bærum.

Vi har velat komma till den här delen av Bærum under en tid. Shoppingcentret renoverades på ett bra sätt under 2013 och vår nya butik passar perfekt in i butiksmixen som Rykkin Senter erbjuder. Jag är glad att se så många kunder köa utanför butiken inför öppningen och att få uppleva stämningen här idag är fantastiskt, säger Johan Singh.

Clas Ohlsons nya Compact Store har en försäljningsyta om cirka 352 kvadratmeter och butikens upptagningsområde är cirka 40 000 invånare.

För mer information om Clas Ohlson butiksbestånd och framtida butiksetableringar, se detaljerad lista på about.clasohlson.com.

Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. När vi i år firar 100 år som företag gör vi det med kunder på fem marknader, med drygt 4 800 medarbetare och med en omsättning om cirka 8 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om vår historia på clasohlson100.com eller om var vi står idag på about.clasohlson.com.