Idag öppnades Clas Ohlsons nya butik i Stjørdal, Norge

Tidigare idag öppnade Clas Ohlson sin 85:e butik på den norska marknaden. Butiken är belägen i Stjørdal, landskapet Nord-Trøndelags största stad.

Butiken öppnade i den nybyggda delen av Torgkvartalet Shopping center. Trafiken till köpcentret är hög och kunder strömmade till Clas Ohlson redan inom några minuter efter öppnandet. De 30 första kunderna fick en borrmaskin som gåva.

– Många människor i Stjørdal har länge önskat att få en Clas Ohlson-butik till sin stad, och vi har länge velat komma hit. Med utbyggnationen av köpcentret har vi äntligen kunnat säkra en bra lokal, säger Rune Johansen, operativ chef Clas Ohlson Norge.

Clas Ohlsons nya butik har en försäljningsyta om 840 kvadratmeter och ett upptagningsområde om cirka 45 000 invånare, varav 22 000 bor i staden Stjørdal. Den nya butiken är Clas Ohlsons 85:e på den norska marknaden.

For mer information, vänligen kontakta:
Sara Kraft Westrell, Informations- och IR-direktör, telefon 0247-649 13

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag erbjuder företaget produkter och tjänster för vardagens praktiska små problem i sex länder via över 200 butiker och e-handel. Clas Ohlson har ett brett sortiment av prisvärda produkter inom fem produktområden: Bygg, El, Multimedia, Hem och Fritid. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm, har en omsättning om cirka 8 miljarder kronor och drygt 4 800 anställda. Besök Clas Ohlson på www.clasohlson.com.