Nu är Clas Ohlson tillbaka i centrala Helsingborg

Clas Ohlsons nya butik på Kullagatan i Helsingborg är nu öppen och därmed har Clas Ohlson återigen en butik i centrum. Intresset var stort när butiken öppnade på tisdagsförmiddagen.

- Vi vet att vi är väldigt uppskattade i Helsingborg. Det känns fantastiskt roligt att kunna återvända till centrum efter fyra år. Med våra två butiker blir det lätt för Helsingborgarna att hitta det de behöver till sitt hemmafix, säger Andreas Helgesson, Country Operations Manager.

Clas Ohlsons tidigare butik i centrala Helsingborg stängdes under 2020 och sedan dess har Clas Ohlson bara funnits i Väla, strax utanför centrum. Clas Ohlsons nya butik ligger på Kullagatan i en galleria som nyligen byggts om med separata butiksentréer mot gatan. Butiken har en försäljningsyta på 1 131 kvadratmeter.

- Butiken blir ett bra komplement till vår butik i Väla. Vi kommer erbjuda ett brett och prisvärt sortiment med bland annat förvarings- och städprodukter, teknikprodukter och produkter för att bygga och reparera. Vi vet att många saknat att kunna köpa många av de produkterna i centrala Helsingborg, säger Andreas Helgesson.

Butiksöppningen i Helsingborg är Clas Ohlsons nionde butiksöppning under 2024 och under året planeras ytterligare sju nya butiker. Bland annat öppnas Clas Ohlsons nya butik i Boglundsängen i Örebro som blir butik nr 100 på den svenska marknaden. Även i Norge kommer Clas Ohlson få 100 butiker från och med i höst.

Totalt har Clas Ohlson nu 233 butiker fördelade på Sverige: 99, Norge: 96 och Finland: 38.

Framtida butiksetableringar

Lidingö, Lidingö Centrum – planerad öppning september 2024
Örebro, Boglundsängen – planerad öppning september 2024
Burlöv, Burlöv Center – planerad öppning september 2024