Ny vår- och sommarkatalog från Clas Ohlson

Den 24:e mars lanserades Clas Ohlsons nya katalog för vår/sommar 2011 – den 96:e upplagan. Katalogen har getts ut varje år sedan företaget startades 1918 och är den äldsta i sitt slag i Sverige. Sedan 2009 utkommer katalogen en gång på våren och en gång på hösten. Upplagan är idag på ca 3 miljoner och publiceras på fyra språk för utgivning på Clas Ohlsons marknader i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien.

Den nya katalogen, på över 600 sidor, innehåller över 1100 nyheter i fem olika produktkategorier – Hem, Multimedia, El, Bygg och Fritid. Erbjudandet inom Fritid fortsätter att öka, och framförallt friluftssortimentet tar stora kliv framåt med många nya produkter. Även inom Bygg har sortimentet utökats väsentligt med ett antal nya maskiner, verktyg och andra produkter för alla hemmafixare. Bland årets nyheter finns också en samling prispressade storsäljare, ”Economy Clas”, med bland annat energisparlampor, skrivarpapper, usb-minnen, arbetshandskar och andra produkter som behövs i vardagen.

Totalt har Clas Ohlson cirka 15 000 artiklar i sortimentet för att lösa vardagens praktiska små problem. Katalogen finns nu att hämta i Clas Ohlsons butiker och kan även beställas på Clas Ohlsons hemsida http://www.clasohlson.se

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag har företaget 139 butiker i fyra länder och distanshandel via Internet och postorder. Clas Ohlson hjälper sina kunder att lösa vardagens praktiska små problem med ett sortiment av prisvärda produkter inom våra fem produktområden: Bygg, El, Multimedia, Hem och Fritid. Företaget är noterat på OMX Nordic Exchange och har cirka 3 500 anställda. Besök Clas Ohlson på http://om.clasohlson.com (finansiell information) eller http://www.clasohlson.se (internetbutik)