Premiär för Clas Ohlson i Falkenberg

Intresset var stort när Clas Ohlsons nya butik i Falkenberg öppnade kl 10 i dag på förmiddagen.  Den nya butiken är Clas Ohlsons första butik i Falkenberg.

- Vi vet att vi har varit efterlängtade och det känns otroligt roligt att den nya butiken äntligen är öppen. Nu blir det enklare för Falkenbergarna att hitta det de behöver till sitt hemmafix, säger Andreas Helgesson, Country Operations Manager.

Den nya butiken ligger mitt i centrala Falkenberg i Gallerian Stortorget, som nyligen byggts om inför Clas Ohlsons etablering. I anslutning till gallerian har det också nyligen skapats ett helt nytt kvarter med 123 nya hyreslägenheter.

I den 1146 kvadratmeter stora butiken finns hela Clas Ohlsons sortiment med bland annat belysning, verktyg, städ- och förvaringsprodukter och produkter för det uppkopplade hemmet.

- Vi vet att många Falkenbergare saknat möjligheten att köpa många av de produkterna på hemmaplan. Falkenberg är också en del av en stark turistregion där vårt breda och prisvärda sortiment kommer fylla ett stort behov, säger Andreas Helgesson.

Butiksöppningen är Clas Ohlsons fjärde butiksöppning hittills under 2024. En av öppningarna tidigare i år skedde också i Halland, när Clas Ohlsons nya butik i Hallarna i Halmstad öppnade. Totalt är ytterligare tolv butiksöppningar i Sverige, Norge och Finland planerade under 2024.

Framtida butiksetableringar

Malmö, Kronprinsen – planerad öppning april 2024
Vetlanda, Nydala Handelsområde – planerad öppning april 2024
Lund, Stora Södergatan – planerad öppning maj 2024