Sara Kraft Westrell blir Clas Ohlsons nya Informations- och IR-direktör

Clas Ohlson har utsett Sara Kraft Westrell till ny Informations- och IR-direktör och medlem av koncernledningen.

Sara har en lång och gedigen erfarenhet av att arbeta med information för såväl svenska som globala börsnoterade bolag. Sara har en bakgrund som Kommunikationsdirektör på Hexagon AB, kommunikationsrådgivare på Kreab Gavin Anderson och nu senast som Marknads- och kommunikationsdirektör på JB Education AB.

Vi är mycket glada över att Sara kommer till oss på Clas Ohlson. Med sitt kunnande och sin internationella erfarenhet kommer hon att starkt bidra till att förmedla allt det fina arbete vi gör och vad vi har för avsikt att åstadkomma framöver i vår fortsatta expansion och internationalisering”, säger Klas Balkow, VD och koncernchef för Clas Ohlson.

Jag tycker att det ska bli oerhört roligt att få arbeta med information på vad som nyligen utsågs till Sveriges mest ansedda bolag. Bolaget har ett intressant koncept och befinner sig mitt uppe i en spännande utvecklingsfas. Jag ser mycket fram emot att bidra till bolagets fortsatta tillväxt och expansion”, säger Sara Kraft Westrell, tillträdande Informations- och IR-direktör för Clas Ohlson.

Sara Kraft Westrell tillträder sin nya roll senast den 1 november 2013.

Klas Balkow, VD och koncernchef, 0247-446 88

Sara Kraft Westrell, tillträdande Informations- och IR-direktör, 072-218 66 44

Om Clas Ohlson
Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag erbjuder företaget försäljning och service via 178 butiker i fyra länder, e-handel, katalog, telefon och sociala medier. Clas Ohlson hjälper sina kunder att lösa vardagens praktiska små problem med ett sortiment av prisvärda produkter inom våra fem produktområden: Bygg, El, Multimedia, Hem och Fritid. Företaget är noterat på OMX Nordic Exchange och har cirka 4 300 anställda. Besök Clas Ohlson på http://om.clasohlson.com (finansiell information) eller http://www.clasohlson.se (internetbutik)