Stort intresse för Clas Ohlsons femte butik i Malmö

Det var långa köer idag på förmiddagen när Clas Ohlsons nya butik i Kronprinsen i Malmö öppnade. Butiken är Clas Ohlsons femte butik i Malmö.

- Det är väldigt roligt att vi fortsätter växa i Malmö. Det var kö genom hela köpcentret innan öppning och det märks att vi är väldigt efterlängtade. Med vår nya butik blir vi ännu mer tillgängliga i västra Malmö, säger Andreas Helgesson, Country Operations Manager.

Kronprinsen i Malmö har genomgått en omfattande renovering de senaste åren och Clas Ohlsons nya butik med 408 kvadratmeter försäljningsyta ligger intill ett nybyggt restaurangtorg.

- Vi har ett stort sortiment i butiken. Malmöborna kommer kunna hitta allt för hemmafixet, säger Andreas Helgesson.

Butiksöppningen är Clas Ohlsons andra butiksöppning under veckan. I går öppnades en ny butik i finska Uleåborg och i morgon öppnar en ny butik i Nydala Handelsområde i Vetlanda.

- Tre butiksöppningar på tre dagar känns verkligen fantastiskt.  Vi vet att många önskar att en Clas Ohlson-butik ska öppna i deras närområde och med våra nya butiker ger vi ännu fler möjligheten att handla från vårt breda och prisvärda sortiment, säger Andreas Helgesson.

Framtida butiksetableringar

Vetlanda, Nydala Handelsområde – planerad öppning april 2024
Lund, Stora Södergatan – planerad öppning maj 2024
Helsingborg, Kullagatan – planerad öppning juni 2024