Stort intresse när två nya Clas Ohlson-butiker öppnade

I dag öppnade Clas Ohlsons nya butiker i Västermalmsgallerian i Stockholm och i Tuven Senteret i norska Notodden. Hundratals personer väntade utanför butikerna innan öppning.

På Kungsholmen i Stockholm öppnade Clas Ohlson idag en ny butik i Västermalmsgallerian. Butiken har en försäljningsyta på 631 kvadratmeter och kompletterar Clas Ohlsons butiksnätverk i Stockholms innerstad där Clas Ohlson nu har fem butiker.

- Vi har varit efterfrågade på Kungsholmen under väldigt lång tid. Med vår nya butik får vi ett riktigt bra läge mitt på Kungsholmen som gör oss ännu mer tillgängliga i centrala Stockholm. Vi har fått in väldigt mycket produkter på liten yta, säger Johannes Åverling, Director of Operations.

Samtidigt som den nya Clas Ohlson-butiken på Kungsholmen öppnade var det också invigning för Clas Ohlsons nya butik i norska Notodden i Telemark, väster om Drammen. Den nya butiken har en försäljningsyta på 857 kvadratmeter och ligger i Tuven Senteret längs europaväg 134, en av huvudrutterna mellan Oslo och Bergen. Köpcentret är ett populärt ställe för turister och stugägare att stanna och ta en paus. Även i Notodden har en Clas Ohlson-butik varit efterfrågad under många år.

- Med butiken får nu även boende och stugägare i nordöstra Telemark tillgång till en Clas Ohlson-butik med alla våra prisvärda produkter för hemmafix, säger Johannes Åverling.

Clas Ohlson har nu totalt 223 butiker och i november sker ytterligare två butiksöppningar. Clas Ohlsons befintliga butik i Lillestrøm norr om Olso får en fördubblad yta och invigs i ny lokal den 16 november. En ny Clas Ohlson-butik öppnar också i Kolbotn strax söder om Oslo den 23 november.

- Det känns otroligt roligt att vi växer och öppnar fler Clas Ohlson-butiker. Bara under nästa vår kommer vi öppna ytterligare åtta butiker och vi planerar för ännu fler öppningar, säger Johannes Åverling.

Anders Wahl, presskontakt, 0247-444 39, anders.wahl@clasohlson.se

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på tre marknader, cirka 4 900 medarbetare och en omsättning om cirka 9 miljarder kronor. Clas Ohlsons B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi vill hjälpa människor att fixa sina hem med praktiska och hållbara lösningar till attraktiva priser. Läs mer om hur vi gör hemmafixet tillgängligt, hållbart och roligt för alla på about.clasohlson.com/sv/