Tredje butiken på tre dagar öppnar – Clas Ohlsons nya butik i Vetlanda är nu öppen

Det var många kunder på plats när det var premiäröppning för Clas Ohlsons nya butik i Vetlanda i dag på förmiddagen. Det var tredje dagen i rad som en ny Clas Ohlson-butik öppnade.

- Vi är otroligt glada för det stora intresset för vår öppning. Småländska höglandet har varit en vit fläck på vår karta och vi vet att vi har varit efterfrågade under många år. Det är många som sagt att vi fyller ett stort behov, säger Andreas Helgesson, Country Operations Manager.

Den nya butiken har en försäljningsyta på 1.240 kvadratmeter och ligger på Nydala Handelsområde, strax norr om Vetlanda centrum.

När butiken öppnade i dag kl. 10 på förmiddagen hade många kunder från Vetlanda med omnejd tagit sig till handelsområdet. På plats fanns även spelmän från Dalarna och många Clas Ohlson-anställda från andra butiker som åkt till Vetlanda för att hjälpa till under öppningsdagen.

Öppningen är den tredje butiksöppningen på bara tre dagar för Clas Ohlson. I onsdags öppnade Clas Ohlsons nya butik i Uleåborg i Finland och i går var det premiär för Clas Ohlson i Kronprinsen i Malmö.

- Det är verkligen helt fantastiskt att få öppna en ny butik för tredje dagen i rad och att vi fortsätter växa med nya butiker. När vi öppnade i Malmö igår var det kö under hela dagen och här i Vetlanda har det varit kö ända sedan vi öppnade. Det märks verkligen att vi är efterlängtade när vi öppnar nya butiker, säger Andreas Helgesson.

Framtida butiksetableringar

Lund, Stora Södergatan – planerad öppning maj 2024
Helsingborg, Kullagatan – planerad öppning juni 2024
Lidingö, Lidingö Centrum – planerad öppning september 2024