Clean Industry Solutions Holding Europe: Information om teckningsoptioner av serie TO 1

Clean Industry Solutions Holding Europe AB:s (publ) (”Clean Industry Solutions” eller ”Bolaget”) meddelar att teckningskursen för teckningsoptioner av serie TO 1, som emitterades under 2022, har fastställts till 0,73 SEK per aktie. Innehavare av teckningsoptioner av serie TO 1 bör notera att teckningskursen överstiger nuvarande marknadskurs.

I syfte att generera resurser för affärsutveckling och tillväxt, samt för att det var osäkert om teckningsoptionerna av serie TO 1 skulle tillföra Bolaget ytterligare kapital, genomförde Clean Industry Solutions en företrädesemission som offentliggjordes genom pressmeddelande den 31 augusti 2023 (”Företrädesemissionen”). Företrädesemissionen tillförde bolaget cirka 14 MSEK före emissionskostnader. I samband med genomförandet av Företrädesemissionen har Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB på uppdrag av Clean Industry Solutions, i enlighet med de fullständiga optionsvillkoren för teckningsoptioner av serie TO 1, genomfört en omräkning av utnyttjandevillkoren.

Omräkning av teckningsoptioner av serie TO 1
Omräkning har skett dels av intervallet för teckningskursen vid teckning av aktier genom utnyttjande av teckningsoptioner av serie TO 1, dels av antalet aktier som varje teckningsoption av serie TO 1 berättigar till teckning av. Baserat på de tillämpade omräkningsprinciperna enligt villkoren för teckningsoptioner av serie TO 1 är den omräknade teckningskursen lägst 0,73 SEK (tidigare 1,00 SEK) och högst 2,19 SEK (tidigare 3,00 SEK). Det omräknade antalet aktier som varje teckningsoption av serie TO 1 ger rätt att teckna uppgår till 1,37 aktier (tidigare 1,00).

Sammanfattande villkor för teckningsoptioner av serie TO 1
•    En (1) teckningsoption av serie TO 1 berättigar teckning av 1,37 aktier där eventuell avrundning sker neråt.
•    Teckningskursen uppgår till 0,73 SEK per nytecknad aktie.
•    Teckning av aktier genom utnyttjande av teckningsoptioner av serie TO 1 kan äga rum under perioden 26 oktober - 9 november 2023.
•    Sista handelsdag för teckningsoptioner av serie TO 1 är den 7 november 2023.
•    Innehavare av teckningsoptioner av serie TO 1 bör notera att teckningskursen överstiger nuvarande marknadskurs.

Denna information lämnades för offentliggörande den 24 oktober 2023.