Clean Industry Solutions Holding Europe AB: Kvartalsrapport juli-september 2023

Report this content

Q3 från 01-07-2023 till 30-09-2023 (01-07-2022 till 30-09-2022), 01-09 från 01-01-2023 till 30-09-2023 (01-01-2022 till 30-09-2022), FY från 01-01-2022 till 31-12-2022

Rapporten finns här: https://cleanindustrysolutions.com/sv/investerare/finansiella-rapporter/

Perioden i korthet - finansiell sammanfattning för det tredje kvartalet

• Intäkter uppgick till 1,3 MSEK
  • Övriga rörelseintäkter uppgick till 3,4 Mkr
  • Rörelsekostnaderna för tredje kvartalet uppgick till -7,8 Mkr
  • Rörelseresultatet (EBIT) för tredje kvartalet uppgick till -5,9 Mkr
  • Resultat per aktie, före och efter utspädning, för tredje kvartalet uppgick till -0,233 SEK
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten för tredje kvartalet uppgick till -0,3 Mkr
  • Eget kapital uppgick per 30-09 till -3,9 Mkr
  • Likvida medel uppgick per den 30-09 till 2,1 Mkr

Viktiga händelser under rapporteringsperioden

• Industrial Solar Tecknar Kontrakt för att Bygga Fresnel-Kollektorer för Unilever
  • Industrial Solar designar solvärmesystem för Hilton Hotel
  • Kommuniké från extra bolagsstämma 2023 i Clean Industry Solutions Holding Europe AB
  • Clean Industry Solutions Holding Europe AB (publ) genomför en företrädesemission av aktier om cirka 25,5 MSEK
  • Clean Industry Solutions Holding Europe AB (publ) offentliggör prospekt med anledning av förestående företrädesemission
  • Clean Industry Solutions Holding Europe offentliggör utfall i företrädesemissionen

Viktiga händelser efter rapporteringsperioden

• Clean Industry Solutions dotterbolag SolarSpring tecknar MOU med Aqualia
  • Framgångsrik partnerutbildningsworkshop hos Industrial Solar
  • SolarSpring erhåller nationellt bidrag för FoU-projektet BEFuel

Kommentarer från VD Christian Zahler

Under det tredje kvartalet i år har vi upplevt viktiga händelser i såväl företaget som i våra båda dotterbolag. Vår omsättning ökade med 18,5% jämfört med tredje kvartalet förra året. Tillväxten av våra totala rörelseintäkter på årsbasis är +56%.

Vårt dotterbolag Industrial Solar undertecknade kontraktet för installationen av den första kommersiella Fresnel-solfångaren i Latinamerika i juli, vilket gav oss en bra start på sommarmånaderna. Förberedelserna för installationen av det termiska system som ska generera ånga till Unilevers fabrik i Mexiko pågår för fullt.

På SolarSpring tog Rebecca Schwantes över VD-posten från Daniel Pfeifle som grundade företaget 2009. Med sin stor erfarenhet inom vattensektorn och långsiktiga anknytning till SolarSpring ser vi fram emot hennes bidrag och välkomnar Rebecca till sin nya position.

Den företrädesemission vi genomförde i september tecknades till cirka 55 procent, inklusive garanter, och lämnar oss med cirka 10,2 miljoner kronor i kassan. Tillskottet är ett viktigt steg för att finansiera tillväxten i våra dotterbolag och framtida satsningar som nya joint ventures på målmarknader och utveckling av nya kundprojekt.

Jag vill avsluta med att tacka befintliga och nya aktieägare för det förtroende de visat oss genom att delta i kapitalökningen. Ert stöd uppmuntrar oss att ta ytterligare steg mot vår vision om en hållbar framtid, och vi kommer att göra vårt bästa för att möta den ökande efterfrågan på våra lösningar och leverera värde till våra investerare.

Denna information är sådan som Clean Industry Solutions Holding Europe är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-11-24 08:45 CET.

Kontaktinformation:

Clean Industry Solutions Holding Europe AB
c/o Win-Win Ekonomi AB
Palmfeltsvägen 21
SE-121 62 Johanneshov/Sweden
E-Mail: info@cleanindustrysolutions.com

Amudova AB är Clean Industry Solutions’ certified adviser. Tel: 08-546 017 58
E-mail: info@amudova.se

Clean Industry Solutions Holding Europe AB äger 100% av Industrial Solar GmbH och 100% av SolarSpring GmbH - båda baserade i Freiburg/Tyskland.
Industrial Solar GmbH är en ledande internationell teknik- och lösningsleverantör som utvecklar projekt som är främst baserad på deras innovativa Fresnel-kollektorteknik, vilket är lämplig för att uppfylla en förväntad växande marknad för solprocessvärme. Industrial Solar erbjuder nyckelfärdiga lösningar som en enskild kontaktpunkt för kunder inom flera olika branscher.
Läs mer om Industrial Solar GmbH på följande adress:

SolarSpring GmbH, har utvecklats till en internationell pionjär inom membrandestillation som erbjuder innovativa lösningar och teknik för rening av avlopps- och dricksvatten.
Läs mer om SolarSpring GmbH på följande adress: