Kommuniké från årsstämma 2024 i Clean Industry Solutions Holding Europe AB

Report this content

Årsstämman 2024 i Clean Industry Solutions Holding Europe AB ("CISH" eller "Bolaget") har idag, den 28 juni 2024 hållits. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Kallelse till årsstämman och fullständiga förslag till beslut finns tillgängliga på Bolagets webbplats, https://cleanindustrysolutions.com.

Resultatdisposition
Stämman fastställde Bolagets resultat och balansräkning och det beslutades att ingen utdelning skulle lämnas för räkenskapsåret 2023. Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.

Fastställande av antalet styrelseledamöter och revisorer
Stämman beslutade, i enlighet med valberedningens förslag, att styrelsen skall bestå av sex ledamöter utan suppleanter. Stämman beslutade vidare, i enlighet med valberedningens förslag, att Bolaget ska ha en revisor utan revisorssuppleant.

Fastställande av styrelse- och revisorsarvoden
Stämman beslutade, i enlighet med valberedningens förslag, att arvodet till styrelsens ledamöter ska utgå med 130 000 kronor till ordföranden plus 40 000 kronor för kontorsutgifter och 47 300 kronor till övriga styrelseledamöter. Beslutades vidare, i enlighet med valberedningens förslag, att arvode till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning.

Val av styrelseledamöter och revisor
Stämman beslutade att välja styrelseledamöter i enlighet med valberedningens förslag. Finn Johnsson (omval) valdes till styrelsens ordförande. Christian Zahler (omval), Markus Augustsson (omval), Korbinian Kramer (omval), Marie-Louise Olsson Dawwas (omval) och Rebecca Schwantes (omval) valdes till styrelseledamöter. Årsstämman beslutade vidare, i enlighet med valberedningens förslag, att omvälja Finnhammars till bolagets revisor för tiden intill slutet av nästa årsstämma.

Beslut om bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om nyemissioner av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler
Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att bemyndiga styrelsen att vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästkommande årsstämma, inom bolagsordningens gränser fatta beslut om nyemission/-er av aktier, teckningsoptioner eller konvertibler.

Beslut om likvidation av Bolaget
Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att Bolaget ska träda i frivillig likvidation enligt 25 kap. 3 § aktiebolagslagen och att beslutet om likvidation ska gälla från dagen för bolagsstämmans beslut.

Utifrån idag kända förhållanden beräknas skifteslikviden kunna uppgå till totalt cirka 2 - 3 miljoner kronor. Beräknad tid för slutligt skifte är andra kvartalet 2025.

Advokat Emma Berglund Uväng vid Advokatfirman Schjødt, valdes till likvidator. Emma Berglund Uväng har förklarat sig villig att åta sig uppdraget.

Kontaktinformation:

Clean Industry Solutions Holding Europe AB
c/o Win-Win Ekonomi AB
Palmfeltsvägen 21
SE-121 62 Johanneshov/Sweden
E-Mail: info@cleanindustrysolutions.com

Amudova AB är Clean Industry Solutions’ certified adviser. Tel: 08-546 017 58
E-mail: info@amudova.se

Clean Industry Solutions Holding Europe AB investerar i självständigt verksamma företag som tillhandahåller lösningar för att göra industrier mer hållbara och uppmuntra en cirkulär ekonomi.