Cleantech Inn Sweden på World Future Energy Summit i Abu Dhabi

Bland svenskt näringsliv, myndigheter och kungligheter finns Cleantech Inn Sweden representerade på World Future Energy Summit i Abu Dhabi mellan 17 och 20 januari.

I fyra dagar deltar en stor delegation från Sverige i den internationella konferensen World Future Energy Summit. Cleantech Inn Swedens projekledare Helena Tillborg, samt medlemmarna Ocean Harvesting, Solarus och Svenska Aerogel är med och representerar det svenska landslaget i cleantech.

Konferensen består av en stor internationell utställning och många parallella seminarier, då företag och organisationer från hela världen delar med sig av sina erfarenheter inom hållbarhet, förnybar energi och energiteknik. Förutom ett antal presidenter och premiärministrar deltar också bl a Kronprinsessan Victoria samt FN:s generalsekreterare HE Ban Ki-Moon.

– Det känns verkligen hedrande att i detta sammanhang få representera Sverige och förmedla hur vi arbetar med att kommersialisera cleantech-innovationer och få visa upp våra innovativa medlemsföretag, säger projektledare Helena Tillborg. Mötet i Abu Dhabi handlar om hur man kan bygga samhällen för att säkra långsiktigt välstånd. Det innebär stora affärsmöjligheter för företag som våra medlemmar, som kan erbjuda just sådana lösningar inom t ex förnybar energi, energieffektivisering och vattenrening.

Följ Helena Tillborgs twitter direkt från Abu Dhabi på: http://twitter.com/helenatillborg

Projektledare Helena Tillborg, +46 708 108 748, helena.tillborg@cleantechinn.se eller
Kommunikationsansvarig Malin Malm, +46 734 223 165, malin.malm@cleantechinn.se

Cleantech Inn Sweden är ett nationellt projekt som finansieras av Vinnova, Innovationsbron, Region Skåne och Västra Götalandsregionen. Cleantech Inn Sweden drivs operativt av Teknopol, ett bolag med 15 års erfarenhet av systematisk affärsutveckling av teknikinnovationer.

www.cleantechinn.se