Västra Hamnen: Clemondo - Överträffar förväntningarna

Report this content

Västra Hamnen Corporate Finance har publicerat en analysuppdatering efter Clemondos rapport för andra kvartalet 2020. Omsättning och resultat överträffade våra förväntningar och vi reviderar samtidigt upp utsikterna för bolaget framåt. Sammantaget motiverar det en höjning av vårt värderingsintervall till 3,90 - 5,00 SEK per aktie.

• Andra kvartalet överträffar förväntningarna sett till både omsättning och resultat
  • Vi bedömer att omsättningen har etablerat sig på en varaktig hög nivå
  • Därmed höjer vi vårt värderingsintervall till 3,90 – 5,00 SEK per aktie

Clemondo presenterade igår sitt hittills bästa kvartal med både en omsättning och ett resultat som överträffade våra förväntningar. En stor del av omsättningsökningen härrör från den extraordinära efterfrågan på desinfektion till följd av coronakrisen. Vi bedömer att den höga efterfrågan på desinfektion kommer kvarstå under lång tid framöver och i enlighet med detta har vi valt att justera upp vår försäljningsprognos. Kvartalets kassaflöde har använts till att signifikant förbättra soliditeten i bolaget, vilket har anförlett en sänkning av vår diskonteringsränta. Justeringarna ger ett kraftigt utslag i vår värderingsmodell och vi höjer vårt värderingsintervall till 3,90 – 5,00 SEK per aktie.

Den fullständiga rapporten finns tillgänglig här.

Rapporten är sammanställd som en del av tjänsten Marknadsfokus, Västra Hamnen Corporate Finance erbjudande inom uppdragsanalys.

Detta är ett pressmeddelande från Västra Hamnen Corporate Finance AB.
Web:
vhcorp.se