Cliens Fonder erhåller högsta betyg från Lipper Ratings

Report this content

Det internationella fondanalysföretaget Lipper har tilldelat aktiefonden Cliens Absolut Aktier Sverige och blandfonden Cliens Allokering Sverige högsta rating (5 av 5) i sina respektive jämförelsegrupper.

- I en jämförelsegrupp där konkurrensen är så pass hård som bland svenska aktie- och blandfonder är vi mycket stolta att tillhöra den lilla grupp av fonder som blir tilldelad högsta betyg. Det känns extra kul eftersom ratingen tar hänsyn till både 3 och 5 års avkastning och även tar med fondernas risk i beräkningen säger Gunnar Håkanson, ansvarig fondförvaltare.

Om Cliens Fonder:
Cliens fonder förvaltas av Amrego Kapitalförvaltning som ingår i Söderberg & Partners-koncernen. Ansvariga förvaltare är Gunnar Håkanson och Jonas Gustafson som har förvaltat fonderna sedan start. Fonderna finns tillgängliga hos Avanza, Nordnet, Folksam, Swedbank, MFEX och Fondmarknaden.

About Lipper:
Lipper, a Thomson Reuters company, is a global leader in supplying mutual fund information, analytical tools, and commentary. Lipper's benchmarking and classifications are widely recognized as the industry standard by asset managers, fund companies and financial intermediaries. Our reliable fund data, fund awards designations and ratings information provide valued insight to advisors, media and individual investors.

För mer information kontakta:

Sälj- och Marknadschef

Tomas Henriks 08-506 503 90