Climeon handplockad till H&M och WWF:s cleantech-program

Climeon har valts ut för att delta i H&M och WWF:s cleantech-initiativ för H&M:s leverantörer. Initiativet syftar till att stimulera cleantech-investeringar i den bästa tillgängliga tekniken för att minska utsläpp och kostnader i H&M:s leverantörskedja.

År 2019 initierade H&M och WWF ett Cleantech-program för sina leverantörer i samarbete med GloFin Advisory AB. Målet är att utveckla ett cleantech-finansieringsprogram med lönsamma lösningar för att få H&M-leverantörer att implementera grön teknik. Flera cleantech-leverantörer har utvärderats inom ramen för programmet innan de bästa lösningarna valts ut.

- Vi är mycket glada över att vår teknik har valts ut som en av de bästa cleantech-lösningarna för H&M:s leverantörer, säger Thomas Öström, VD för Climeon.

- Climeons teknik för återvinning av spillvärme kan öka energieffektiviteten och minska koldioxidutsläppen i H&M:s värdekedja, fortsätter Thomas Öström.

- Vi är övertygade om att Climeons högkvalitativa produkter för återvinning av spillvärme passar väl in i vårt cleantech-program och vi ser fram emot att de presenterar sin teknik för H&M:s leverantörer på vår Cleantech Expo i mars, säger Stefan Jonsson på Glofin som är ansvarig för programmet.

Genom H&M och WWF:s Cleantech-program får leverantörerna tillgång till en energirevision som identifierar förbättringsområden, ett urval av de bästa cleantech-leverantörerna samt finansieringslösningar för att påskynda implementeringen av cleantech hos H&M:s leverantörer.

Som ett första steg kommer Climeon att delta i H&M och WWF Cleantech Expo i New Delhi i mars 2020 och presentera bolagets lösning för återvinning av spillvärme för H&M-leverantörer samt besöka relevanta produktionsanläggningar.

Thomas Öström, VD för Climeon

Charlotte Becker, Head of Investor Relations & PR