• Climeon/

Climeons CFO slutar efter genomförd transformation och bolaget påbörjar rekrytering av ny CFO

Climeon meddelar idag att bolaget inleder rekryteringen av en ny CFO. Nuvarande CFO Christina Kassberg har begärt att lämna sitt uppdrag den 30:e september, efter genomförd transformation av finansfunktionen på Climeon.

Climeon söker nu en ny CFO, som ska arbeta tillsammans med den tillträdande VD:n Lena Sundquist. Avsikten är att Christina Kassberg, under en tid, ska arbeta parallellt med tillträdande CFO för att säkerställa kontinuitet.

- Christina har i sin roll som CFO haft uppdraget att vidareutveckla finansfunktionen och stärka Climeons balansräkning. Jag vill tacka Christina för hennes utmärkta insatser för Climeon och ett mycket bra samarbete. Jag önskar henne all framgång med sina nya utmaningar, säger Jan Bardell, VD för Climeon.

Jan Bardell, VD för Climeon
 +46 76-860 84 06
 jan.bardell@climeon.com

Charlotte Becker, Kommunikations- och IR-chef

Detta pressmeddelande innehåller sådan information som Climeon AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen publicerades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 29 mars 2021 kl. 09:00 (CET).