Cline Scientific får Notice of Allowance för StemCART i Europa

Cline Scientific har fått besked om att det europeiska patentverket (EPO) avser att bevilja deras patentansökan relaterad till StemCART-projektet. Patentansökan har titeln "A method for providing a cartilage implant with chondrocytes".

Detta besked om kommande godkännande (slutföreläggande) innebär att EPO avser att bevilja företagets patentansökan. När den har beviljats, vilket förväntas ske under Q2 eller i början av Q3, kan Cline välja i vilka av  EPO:s 39 medlemsstater som patentet ska upprätthållas i.

Mer om StemCART
StemCART är en preklinisk medicinsk produkt för avancerad terapi (ATMP) som syftar till att revolutionera behandlingen av broskskador för patienter över hela världen.

För mer information vänligen kontakta:
Telefon: +46 0703585088

Cline Scientific utvecklar avancerade cancerdiagnostik och stamcellsterapier.  Clines unika, patenterade ytnanoteknologi erbjuder nya lösningar på kritiska utmaningar för cellbaserade produkter och processer inom Life Science. Cline driver två projekt in i klinisk fas, StemCART - en stamcellsterapi för broskreparation, och CellRACE - en cancerdiagnostisk produkt för att förutsäga metastasering.