Cline Scientific lämnar uppdatering om bolagets finansiella ställning

Cline Scientific ABs (publ) kassa ser med dagens kostnadsstruktur ut att räcka till augusti 2024.

Styrelsen ämnar arbeta intensivt med att hitta olika lösningar till finansiering för att stärka Bolagets långsiktiga finansiella situation.

Som tidigare kommunicerats har bolaget ansökt om att delta i EIC Accelerator programmet. Resultatet från det senaste steget i ansökningsprocessen blev ett avslag på grund av att bolaget ligger ett par poäng under den gräns som krävs för att gå vidare i ansökningsprocessen. Bolaget kommer att överklaga beslutet. Även om bolaget vinner framgång med överklagandet är det styrelsens bedömning att åtgärder ändå behöver vidtas för att stärka bolagets långsiktiga finansiella ställning.

För mer information, vänligen kontakta:

Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market. Redeye AB är Cline Scientifics Certified Adviser.

Denna information är insiderinformation som Cline Scientific AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande klockan 19:15 CEST den 18 jan 2024.

Cline Scientific AB (publ)
Pepparedsleden 1
AstraZeneca BioVentureHub
431 53  MÖLNDAL                                                              Hemsida: www.clinescientific.com

Cline Scientific utvecklar avancerade cancerdiagnostik och stamcellsterapier.  Clines unika, patenterade ytnanoteknologi erbjuder nya lösningar på kritiska utmaningar för cellbaserade produkter och processer inom Life Science. Cline driver två projekt in i klinisk fas, StemCART - en stamcellsterapi för broskreparation, och CellRACE - en cancerdiagnostisk produkt för att förutsäga metastasering.