• Cline/

Halvårsrapport för Cline Scientific AB (publ), 556867-8238, för period 1 januari – 30 juni 2023

Cline Scientific AB avger följande Halvårsrapport för januari - juni 2023.

Utdrag ur VD:s kommentar i halvårsrapporten:

Den senaste sexmånadersperioden har varit en utmanande tid för vår forsknings- och utvecklingsinriktade verksamhet, och detta återspeglas i våra finansiella siffror. Glädjande nog har vår framgångsrika emission efter periodens utgång (under juli månad) säkerställt företagets finanser framöver enligt plan. Denna framgång visar på förtroendet som våra investerare har för bolaget och de förhoppningar som finns på våra projekt. Vi hoppas fortsatt kunna visa vår förmåga att leverera banbrytande lösningar. De resurser som vi har säkrat genom emissionen kommer att vara avgörande för att fortsätta vårt arbete med att utveckla innovativa produkter baserade på vår nanoteknologi, och nu med främst fokus på projektet StemCART.”

januari - juni 2023

• Nettoomsättningen uppgick till 0 (0) SEK
  • Rörelseresultatet uppgick till -3 349 005 (-2 554 201) SEK
  • Resultat per aktie efter skatt uppgick till -0,17 (-0,17) SEK
  • Resultat per genomsnittligt antal aktier efter skatt uppgick till -0,17 (-0,17)

Rapporten publiceras på www.clinescientific.com/financial-reports

Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market. Redeye AB är Cline Scientifics Certified Adviser. Informationen lämnades för offentliggörande via kontaktpersonen som anges ovan, klockan 08:30 CEST den 25 Augusti 2023.

För mer information, vänligen kontakta:

VD Hanne Evenbratt, +46 (0)704-887923, hanne.evenbratt@clinescientific.com

Styrelseordförande Johan Bjurquist, +46 (0)73-7471990

CFO Håkan Bengtsson, +46 (0)705-558902, hakan.bengtsson@clinescientific.com

Cline Scientific AB (publ)                                                 Telefon: 031-387 55 55
Argongatan 2 C                                                                   E-post: info@clinescientific.com
431 53  MÖLNDAL                                                              Hemsida: www.clinescientific.com

Cline Scientific utvecklar avancerade cancerdiagnostik och stamcellsterapier.  Clines unika, patenterade ytnanoteknologi erbjuder nya lösningar på kritiska utmaningar för cellbaserade produkter och processer inom Life Science. Cline driver två projekt in i klinisk fas, StemCART - en stamcellsterapi för broskreparation, och CellRACE - en cancerdiagnostisk produkt för att förutsäga metastasering.