Information gällande handel i Clines aktie, CLINE B

Cline Scientific AB (publ) ("Cline" eller "Bolaget") ger följande information om handel i Bolagets aktie, CLINE B:

Från och med 18:e januari kommer CLINE B att handlas via det auktionsförfarande som introduceras för vissa aktier på Nasdaq First North Growth Market vilket Nasdaq meddelat nu på eftermiddagen. Enlig Nasdaq är syftet att säkerställa en bättre prisbildning i de aktier som har haft väldigt låg likviditet och höga spreadar, dvs skillnad mellan köp- och säljkurs. I övrigt hänvisas till Nasdaqs information om auktionsförfarandet via följande länkar,

IT Notice 16/23

IT - Auction Trading semi-annual periodic update (04/24)

För mer information vänligen kontakta:
Telefon: +46 0703585088

Cline Scientific AB (publ)
Pepparedsleden 1
AstraZeneca BioVentureHub
431 53  MÖLNDAL                                                              Hemsida: www.clinescientific.com

Cline Scientific utvecklar avancerade cancerdiagnostik och stamcellsterapier.  Clines unika, patenterade ytnanoteknologi erbjuder nya lösningar på kritiska utmaningar för cellbaserade produkter och processer inom Life Science. Cline driver två projekt in i klinisk fas, StemCART - en stamcellsterapi för broskreparation, och CellRACE - en cancerdiagnostisk produkt för att förutsäga metastasering.