Inleder satsning på marknaden för cancerforskning

Tack vare ett ökat intresse från marknaden har Cline Scientific beslutat sig för att utöka sin satsning på produkter ämnade att användas inom cancerforskning.

Cline’s teknologi och nuvarande produkter har i tester visat sig vara ett unikt redskap för studier av cancerceller och hur cancerceller sprider sig och ger upphov till metastaser. Produkten kan i nuvarande utförande användas för att studera dessa förlopp och potentiellt även i utvärderandet av läkemedel mot cancer.

Marknaderna för cancerforskning och tillämpningar inom klinisk diagnostik av bröstcancer uppgår till många miljarder dollar varje år. Därför beslutade styrelsen på styrelsemötet 2015-09-15 att cancerforskning som marknads- och produktområde skall få ökat fokus.

Vi är glada över att vår teknologi och produkter kan användas framgångsrikt även inom cancerområdet, vilket är en stor och mycket intressant global marknad. Tidigare har vi sett cancerforskning som ett potentiellt marknadsområde, men efter lyckade tester hos kunder väljer vi att, utöver stamcellmarknaden, även fokusera på denna marknad. Vår satsning mer än dubblar Clines potentiella marknad och de antal kunder vi kan rikta våra produkter mot. Vi kommer att fortsätta bearbeta forskningsmarknaden och har nu två likvärdiga och väldigt intressanta applikationsområden för våra produkter

– Patrik Sundh, VD

För frågor om Cline Scientific och deras produkter, vänligen kontakta:

Cline Scientific AB är ett bolag som med nanoteknik möjliggör för forskare att utveckla metoder för att via stamcellsodling skapa "reservdelar" till människokroppen. Med hjälp av Cline Scientifics patenterade Nanoytor och Nanogradienter kan forskarna lokalisera på vilket underlag som stamceller har en kontrollerad tillväxt. Bolaget har redan ett flertal betalande kunder i form av forskare och forskningsprojekt runt om i världen.

Cline Scientific AB (publ)                                                                         Telefon: 031-387 55 55

Carl Skottsbergs gata 22 B                                                                        E-post: info@clinescientific.com

413 19 GÖTEBORG                                                                                      Hemsida: www.clinescientific.com