• Cline/

Medtech4Health stödjer kompetensförstärkning inom strategi och regulatorisk väg för StemCART

Cline Scientific är ett av de företag som inkluderats i Medtech4Healths kompetensförstärkning för strategi och regulatorisk väg i StemCART-projektet.

Medtech4Healths utlysning Kompetensförstärkning i småföretag ger företag möjligheten att anlita en extern person under projektperioden. Syftet är att hjälpa företaget att utveckla och marknadsetablera en innovativ medicinteknisk lösning. Läs mer om vilka företag som inkluderats här: https://medtech4health.se/atta-nya-projekt-starker-sin-kompetens-tack-vare-medtech4health/.

Medtech4Health arbetar för att fler medicintekniska idéer och lösningar ska implementeras i vården och komma till nytta för patienter. Tillsammans med vård och omsorg, akademi och näringsliv skapas värde för patienterna och en stärkt medicinteknisk industri. Medtech4Health finansieras av regeringen via innovationsmyndigheten Vinnova, Energimyndigheten och statligt forskningsrådet för hållbar utveckling Formas samt av programmets deltagande parter.

För mer information vänligen kontakta:
Hanne Evenbratt, VP – Research & Development
E-post: hanne.evenbratt@clinescientific.com

Telefon: +46 0703585088

Cline Scientific AB (publ)                                                 Telefon: 031-387 55 55
Argongatan 2 C                                                                   E-post: info@clinescientific.com
431 53  MÖLNDAL                                                              Hemsida: www.clinescientific.com

Cline Scientific utvecklar avancerade cancerdiagnostik och stamcellsterapier.  Clines unika, patenterade ytnanoteknologi erbjuder nya lösningar på kritiska utmaningar för cellbaserade produkter och processer inom Life Science. Cline driver två projekt in i klinisk fas, StemCART - en stamcellsterapi för broskreparation, och CellRACE - en cancerdiagnostisk produkt för att förutsäga metastasering.