Nyemission registrerad

Cline Scientific AB avslutade måndag den 31 juli 2023 sin företrädesemission som tillförde bolaget 6,2 MSEK före emissionskostnader. Emissionskostnaderna uppgick till 0,6 MSEK.

Emissionerna har registrerats av Bolagsverket den 14 augusti 2023. I och med att emissionen registrerats av Bolagsverket kommer betalda tecknade aktier (BTA) att avregistreras och ersättas med nya aktier. Sista dag för handel med BTA på First North är den 17 augusti 2023. Ägare av BTA kommer därefter att erhålla nya aktier, vilka beräknas finnas på respektive VP-kont och depå den 23 augusti 2023.

Antalet registrerade aktier ökade i emissionen med 25 738 461 aktier, varav 2 171 946 var av serie A och 23 566 515 av serie B. Efter registrering finns 45 009 685 aktier i bolaget, varav 3 257 919 av serie A och 41 751 766 av serie B. Aktiekapitalet ökade samtidigt med 2 573 846,10 kronor till 4 500 968,50 kronor.

Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market. Redeye AB är Cline Scientifics Certified Adviser. Informationen lämnades för offentliggörande via kontaktpersonen som anges ovan, klockan 16:54 CEST den 15 augusti 2023.

För mer information vänligen kontakta:
Hanne Evenbratt, VD
E-post: hanne.evenbratt@clinescientific.com

Patrik Sundh, Styrelseledamot
Telefon: +46 070358508

Cline Scientific AB (publ)
Pepparedsleden 1
AstraZeneca BioVentureHub
431 53  MÖLNDAL                                                              Hemsida: www.clinescientific.com

Cline Scientific utvecklar avancerade cancerdiagnostik och stamcellsterapier.  Clines unika, patenterade ytnanoteknologi erbjuder nya lösningar på kritiska utmaningar för cellbaserade produkter och processer inom Life Science. Cline driver två projekt in i klinisk fas, StemCART - en stamcellsterapi för broskreparation, och CellRACE - en cancerdiagnostisk produkt för att förutsäga metastasering.