Ställer ut på världens största möte för stamcellsforskning

Cline Scientific gör en stor satsning och ställer ut sina produkter på det årliga mötet för stamcellsforskning, organiserat av organisationen ISSCR – International Society for Stem Cell Research.

Mötet hålls i år i Stockholm och förväntas besökas av närmare 4000 personer från universitet och företag över hela världen som arbetar med forskning och utveckling av stamcellsterapier. Cline Scientific är ett av närmare 100 företag som ställer ut i Stockholm.

Mer info om mötet ”ISSCR - Annual Meeting” finns att hämta här: http://www.isscr.org/home/annual-meeting/isscr2015

”Det är första gången vi ställer ut på detta möte och vi hoppas på ett stort intresse för vår teknologi som väcker efterfrågan på våra produkter. Kongressen räknas som den mest betydelsefulla i världen på området och vi vet att en stor del av vår målgrupp kommer att närvara. Vi har redan ett antal kunder som bokat möte med oss, samt några potentiella distributörer vi kommer att träffa. Det skall bli riktigt roligt och spännande att få vara del av denna show där vi har möjlighet att nå många nya potentiella kunder internationellt - säger Patrik Sundh, VD. ”

För frågor om Cline Scientific och deras produkter, vänligen kontakta:

Cline Scientific AB är ett bolag som med nanoteknik möjliggör för forskare att utveckla metoder för att via stamcellsodling skapa "reservdelar" till människokroppen. Med hjälp av Cline Scientifics patenterade Nanoytor och Nanogradienter kan forskarna lokalisera på vilket underlag som stamceller har en kontrollerad tillväxt. Bolaget har redan ett flertal betalande kunder i form av forskare och forskningsprojekt runt om i världen.

Cline Scientific AB (publ)                                                                         Telefon: 031-387 55 55
Carl Skottsbergs gata 22 B                                                                          E-post: info@clinescientific.com
413 19 GÖTEBORG                                                                                    Hemsida:
www.clinescientific.com