Tidigarelägger delårsrapport 1, 2015

Styrelsen i Cline Scientific AB har beslutat tidigarelägga delårsrapport 1, 2015. Publicering kommer att ske idag den 5 maj 2015.

Skälet till tidigareläggandet är att rapporten är klar och styrelsen ser inga skäl till att vänta med publiceringen.

För frågor angående bolaget och noteringen på AktieTorget, vänligen kontakta:

Cline Scientific AB är ett bolag som med nanoteknik möjliggör för forskare att utveckla metoder för att via stamcellsodling skapa "reservdelar" till människokroppen. Med hjälp av Cline Scientifics patenterade yt-gradienter kan forskarna ganska enkelt lokalisera på vilket underlag som stamcellerna har en kontrollerade tillväxt i den takt som krävs. Bolaget har redan ett flertal betalande kunder i form av forskare och forskningsprojekt runt om i världen.

En beskrivning av företagets teknologi finns på filmen: https://www.youtube.com/watch?v=iiK6lnWH0yo&feature=youtu.be

Cline Scientific AB (publ)                                                                         Telefon: 031-387 55 55

Carl Skottsbergs gata 22 B                                                                        E-post: info@clinescientific.com

413 19 GÖTEBORG                                                                                      Hemsida: www.clinescientific.com