Välkommen att deltaga vid dagens Webinar om CellRACE

Idag hålls ett webb-sänt seminarie av projektledare Niklas Holmquist och Dr. Theresa Vincent om Clines diagnostikprojekt CellRACE

“Vårt mål är att öka chanserna för överlevnad och möjliggöra individanpassad behandling av cancer”

Information om Webinariet

Produkten som Cline utvecklar är ett nytt unikt koncept för att mäta migrationen hos cancerceller, vilket är en indikator på hur aggressiv tumören är och hur stor risken är att den kommer metastasera. Informationen är kritisk då 90% av alla cancerrelaterade dödsfall beror på metastasering. Clines produkt kan ge direkt och kvantitativ information om risken för metastasering genom att analysera migrationsbeteendet hos levande celler.

Format: 15-20 min presentation med efterföljande frågestund

Tid: 17:00 Svenskt tid
Var: Via länk https://zoom.us/j/5560163775

Frågor skickas på förhand via följande formulär: https://lnkd.in/ec8CM97

Argongatan 2C
431 53  Mölndal

Cline har huvudverksamhet i Göteborg och grundades 2012 som ett resultat av ett långt forskningsprojekt inom yt-nanoteknologi.