Känd läkemedelsprofil ny ordförande för Clinitrac

Report this content

KÄND LÄKEMEDELSPROFIL NY ORDFÖRANDE FÖR CLINITRAC Hans Sievertsson har valts till ny ordförande för Clinitrac. Sievertsson har under sina 25 år inom läkemedelsbranschen haft ett flertal ledande befattningar. Han kommer närmast från Pharmacia Corporation där han, som Vice President, arbetat med global affärsutveckling och tidigare innehaft tjänsten som forskningschef. Hans Sievertsson har en doktorsexamen i organisk medicinsk kemi från Uppsala universitet och har under sin akademiska karriär publicerat över 80 artiklar i olika internationella vetenskapliga tidskrifter. Därutöver är Sievertsson för närvarande ordförande för investeringskommittén på Karolinska Investment Fund, styrelseledamot i flera bioteknikföretag och har tidigare varit medlem i Karolinska Institutets styrelse och Sveriges Medicinska Forskningsråd. - Jag bestämde mig för att ta uppdraget som styrelseordförande för Clinitrac eftersom de erbjuder en spännande produkt som det finns ett stort behov av hos dem som arbetar med läkemedelsutveckling. Clinitracs trådlösa patientdagbok ligger i frontlinjen för den här typen av produkter och att få vara med när den ska ut på marknaden känns som en mycket stimulerande uppgift, säger Hans Sievertsson. -Med sina tunga erfarenheter av läkemedelsutveckling och ledarskap är Hans Sievertsson en ovärderlig tillgång i vår fortsatta expansion. Hans erfarenhet av forskning och utveckling stärker ytterligare vår kunskap om hur vi på bästa sätt kan hjälpa våra kunder, säger Andreas Segerros, vd på Clinitrac. Hans Sievertsson tillträdde som ordförande på Clinitrac den 14 november 2001. För ytterligare information, vänligen kontakta: Andreas Segerros, VD Clinitrac, på telefon: 08 - 50 88 06 50, 0703-18 33 54 Hans Sievertsson, styrelseordförande Clinitrac, på telefon: 08-50 88 06 51 Om Clinitrac Clinitrac erbjuder en trådlös patientdagbok, baserad på mobil kommunikation, för användning i kliniska prövningar av läkemedel. Den automatiska överföringen av data möjliggör dramatiskt ökad effektivitet och kvalitet inom läkemedelsindustrin. Företaget grundades 1997 och har samarbete med en rad internationella läkemedelsföretag. www.clinitrac.com Clinitrac AB St. Eriksgatan 113, 113 43 Stockholm Tel: 08 - 50 88 06 00 Fax: 08 - 50 88 06 09 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/05/20011204BIT00420/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/05/20011204BIT00420/bit0002.pdf