• Cloetta AB/

Är svenskarna ett rimmande folk? Tarragona Mandelkrokant kommer att kunna svara på denna fråga.

Cloetta lanserar nu nästa succésmak i Tarragonafamiljen – TARRAGONA MANDELKROKANT! Tarragona har varit svenskarnas nötchokladfavorit sedan 1928 – och den nya smaken MANDELKROKANT känns helt rätt med en knäckigt och nötig smak nu inför höst och vintersäsongen.

Cloettas klassiker inom nötchoklad, TARRAGONA, lanserar den nya smakvarianten Mandelkrokant i oktober i svensk handel, berättar marknadschef Johan Eriksson. Vi fick tidigt fram en smak som gillades av de som fick vara med och prova ut den nya smaken, den är knäckig och nötig på samma gång, förklarar Eriksson. Många provsmakare tyckte att den hade såväl igenkänning men också mycket nyhetstänkande i sig, fortsätter Eriksson.

Tarragona Mandelkrokant är ju kanske inte det enklaste kommunikationsuppdraget förklarar Andreas Dahlström, Segmentsansvarig. Men när vi själva började leka med ordet Mandelkrokant kom vi på att det var roligt att rimma på, fortsätter Dahlström. Vi kommer nu gå med en utomhuskampanj som med glimten i ögat visar på härliga rimmande möjligheter, utvecklar Andreas. Eller, vad tycks?

Är du en charmant klant? Oops! Nya Mandelkrokant

En galant bekant - bjuder på Mandelkrokant

En extravagant debutant – prova vår nya Mandelkrokant

Släng upp en slant kontant – då får du nya Mandelkrokant

Är du konstant observant – Psst! Nya Mandelkrokant

Är du ingen pedant fjant? Prova vår nya Mandelkrokant

Vi kommer att ha en tävling där konsumenterna kan visa sina rimmande talanger så innan året är slut kan vi på Cloetta ge mer besked om svenskarna är ett rimmande folk eller ej. Vi hyser dock goda förhoppningar avslutar Eriksson.

Sedan relanseringen av chokladkakorna 2010 har vi ätit ca 4,3 miljoner kakor*, nästan varannan svensk kan ha provat! En riktigt god början tycker vi på Cloetta.

(*Källa: 80g kakor på SVH, intern försäljningsstatistik Cloetta.)

För ytterligare information vänligen kontakta
Segmentsansvarig Andreas Dahlström mobil 0701 80 21 43
Marknadschef Johan Eriksson mobil 0730 26 16 49

Bild eller produktprover: kommunikation@cloetta.se

cloetta.se/com   -  facebook.com/Cloetta  -   youtube.com/user/CloettaSverige  - kommunikation@cloetta.se

Cloetta grundades 1862 och är Nordens äldsta konfektyrföretag. Cloettas viktigaste varumärken är Kexchoklad, Center, Plopp, Polly, Tarragona, Guldnougat, Bridge, Juleskum, Sportlunch och Extra Starka
www.cloetta.se

Visste du detta om Tarragona

Tarragona är ett av Cloettas äldsta varumärken och den kom redan 1928 och är en mycket älskad produkt. Under åren har det funnits många olika smaker och former på Tarragona bl.a. en kaka på 55 g och en på 180 g. Den stora kakan har funnits i olika kombinationer som t.ex. Nötter & Russin och med Jordnötter. På 1990 -talet kom stycksaken i två olika storlekar och även Tarragona i rulle.

Namnet anknyter till staden Tarragona, 10 mil från Barcelona i den spanska regionen Katalonien, och ligger belägen längs den gröna medelhavskust som kallas Costa Dorada. Trakten kring Tarragona har i århundraden varit känd för sina hasselnötsodlingar och har sitt ursprung ända sen 1200-talet, det är fortfarande en av specialiteterna i området.

Hela serien produceras nära dig - i vår fabrik i Ljungsbro utanför Linköping.
Upplev en riktig nötpassion - möt Tarragona!