Center Kokos förlänger din sommar!

Har du börjat deppa för att sommaren börjar ta slut? Vilken tur att vi på Cloetta lanserar Center Kokos så att sommarkänslan kan stanna kvar.

Nu lanserar Cloetta en ny Center – Center Kokos som variant till den klassiska Centern med toffeefyllning. Center Kokos kommer som rulle och är perfekt för folk i farten eller att bjuda på i biomörkret, säger Andreas Dahlström, Segmentsansvarig på Cloetta.

Vi på Cloetta läste soltimstabellen och funderade på hur vi skulle kunna bidra till att behålla sommarkänslan ytterligare ett tag till. Kokossmaken förknippas ju inte bara med sommar utan väcker minnen om exotiska resmål hos många svenskar, tror Andreas Dahlström.

Centerfamiljen har genom åren haft många populära smakvarianter. Vi är övertygade om att vår nya Centerrulle, fylld med kokosflingor och mjuk toffee, passar perfekt för alla Centerälskare, avslutar Andreas Dahlström.

För ytterligare information vänligen kontakta

Andreas Dahlström, Segmentsansvarig, mobil 070 180 21 43

andreas.dahlstrom@cloetta.se  eller kommunikation@cloetta.se

Visste du detta om Cloetta?
Cloetta grundades 1862 och är Nordens äldsta samt det enda större svenska konfektyrföretaget.
Cloettas mest kända varumärken är Kexchoklad, Center, Plopp, Polly, Tarragona, Guldnougat, Bridge, Juleskum, Sportlunch och Extra Starka.

Cloetta står för goda kombinationer. Choklad och wafer, choklad och nötter, allt väljs med omsorg och man måste ha kompetens att både göra god choklad och ha riktigt bra ingredienser för att lyckas med en smakupplevelse som är unik.  Kexchoklad har både en underbar frasig riktigt god smakupplevelse och är en del av den svenska kulturen. Men det kan också handla om kombinationer som Cloetta och företagsansvar eller Cloetta och fest (lansering av Den Officiella Bröllopsserien).

Kexchoklad är en av Sveriges mest uppskattade chokladprodukter och konfektyrmarknadens enskilt största produkt. Totalt säljs omkring 65 miljoner Kexchoklad per år – eller 367 stycken per minut. Kexchoklad är en svensk klassiker som har förgyllt vardagen för svenska folket i över 70 år.

Visste du detta om Center?
Center lanserades 1939, och är en klassisk rulle med Cloettas goda mjölkchoklad i kombination med toffee. Center har under åren funnits i många smaker såsom smultronnougat, mint, jordnöt, päron, smörkola och nötter för att nämna några. Rullen har alltid funnits som förpackning men Center finns även som liten och stor stycksak för att passa alla Center älskare och tillfällen.

www cloetta.se
www.facebook.com/cloetta