Cloetta ljusa & mörka praliner, en ny liten ask för njutning till jul.

En härlig blandning av trettiotvå utsökta ljusa och mörka praliner i nio olika smaker förpackade i en 300g ask. Asken är precis lagom att ge bort istället för en blomma eller bara för att njuta av alldeles själv.

Att konsumenter idag efterfrågar mindre storlekar märks allt mer säger Cloettas produktchef Andreas Dahlström. Vår nya pralinask har en storlek som ligger helt rätt i tiden, ett alternativ till de konsumenter som inte vill köpa de större chokladaskarna. Att bjuda och ge bort praliner är den främsta anledningen till att köpa pralinaskar– men över 40 % *av de som handlar gör det för att njuta av asken själv.

Många vill kunna njuta och unna sig något gott i livet, men i betydligt mindre portioner. Man väljer hellre litet och onyttigt än stort och nyttigare när man vill njuta. Det är en variant av att leva mer hälsosamt, man tänker sig för, men vill inte välja bort livets guldkant helt och hållet utan njuta med måtta. Därför har vi nu valt att ta fram en ask i den här storleken, berättar Andreas Dahlström.

Vår nya ask har en stilren vacker design och har hämtat sin inspiration från vår nya logotyp. Med ett modernt ursprung, och med en solröd färg hämtad ur Cloettas gula och röda tradition, vill vi förmedla en varm känsla med vår nya logotyp .

Cloettas pralinask innehåller kombinationer som skapar balans och goda chokladupplevelser, smaker som jordgubbscrisptryffel blandas med klassiker som ljus chokladtryffel och mörk nötnougat. Med nio smaker i två lager så finns det en pralin som säkert passar perfekt just för dig.

*Källa: Zapera, onlineundersökning 2008, riksrepresentativt urval 25-64 år, 1692 intervjuer

Vår ask finns nu i handeln lagom till jul.

För ytterligare information eller pressbilder kontakta:

Andreas Dahlström Produktchef Cloetta, Tel:013-28 53 33 mobil: 070 180 21 43 mail: andreas.dahlstrom@cloetta.se

Cloetta Kommunikation Tel: 013-285 170/350 mail: kommunikation@cloetta.se

Ingredienser: Många starka varumärken, 450 medarbetare, ca 1 miljard SEK i omsättning, 100 % genuin historia (Nordens äldsta chokladtillverkare), 2 st. produktionsanläggningar (Ljungsbro och Alingsås) samt bitar av livets goda.

Näringsvärde: 99g glädje, 97g nytänkande, 96g kompetens och 88g ansvar.

Made in Ljungsbro:

Cloetta AB, 59069 Ljungsbro, www.cloetta.