Cloetta presenterar Summer of Love – en konsert för alla smaker!

Den 14 juni presenterar Cloetta en kväll med goda kombinationer, fylld med somriga smaker och härliga toner för alla. På Skeppsbroscenen vill vi bjuda till fest och sprida glädje med en härlig konsert där många populära artister medverkar.

Cloetta finnas på plats under Love Stockholm 2010 för att sprida glädje, kärlek och choklad.

– Vi vill vara där människor är och där fest och glädje finns i luften, säger Cloettas vd Curt Petri.

På Skeppsbroscenen den 14 juni kl 20.00 är vi glada att presentera Alcazar, Eric Gadd, Elin Lanto, Fernando Fuentes, New Street, Patrik Jablonski och där samtliga artister ackompanjeras av Stockholm Concert Orchestra.  Konferencier under kvällen är Nassim Al Fakir.

– Vi är glada över att kunna bidra till festligheterna och hoppas att många människor kan möta oss under kvällen. Vi har gjort vårt bästa för att alla ska få uppleva en kväll med äkta spelglädje och goda kombinationer, där vi sätter hela Skeppsbron i gungning, säger Tony Wiréhn som är Cloettas projektledare för evenemanget.

Kärlek och choklad hör ihop. Därför bjuder Cloetta den här kvällen även på sommarens stora nyheter, Polly Summer Berries och Kexchoklad Snacks Hallon (limited edition).

På Skeppsbron har även vårt kärleksfulla Plopp-tält öppet där du kan ta en bild tillsammans med Plopps nya kärleksfulla budskap, Puss, Kram, Kärlek och Lycka. Vår förhoppning är att besökare på Love Stockholm 2010 tar tillfället i akt och sprider Cloettas budskap vidare genom att dela med sig och kanske ge någon en komplimang.

Mer information om Cloettas deltagande i Love Stockholm 2010 finns på www.cloetta.se

För ytterligare information, kontakta:
Projektledare Tony Wiréhn, tel. 0706-80 76 00, e-post tony.wirehn@cloetta.se eller Informationschef Christina Björck, tel. 0705-44 88 78, e-post christina.bjorck@cloetta.se

Cloetta grundades 1862 och är Nordens äldsta samt det enda större svenska konfektyrföretaget. Cloettas mest kända varumärken är Kexchoklad, Center, Plopp, Polly, Tarragona, Guldnougat, Bridge, Juleskum, Sportlunch, Extra Starka och Cloettas chokladkaksserie good.

www.cloetta.se