Cloetta utser Laura Lindholm till Director, IR and Communications

Cloetta AB, ett ledande konfektyrföretag i norra Europa och hemvist för några av de starkaste varumärkena på marknaden, är glada att meddela att Laura Lindholm har utsetts till Director, IR and Communications för att utveckla och driva bolagets investerarrelationer (IR), företagskommunikation och medierelationer. Laura kommer att rapportera till CFO Frans Rydén och tillträder sin tjänst under januari 2024.

Laura kommer närmast från en roll som senior rådgivare vid kommunikationsbyrån Miltton. Hon har mer än 15 års erfarenhet från både intern och extern rådgivning inom såväl ekonomi- och finansfunktioner som företagskommunikation från bolag såsom Nestlé, Outokumpu och Munksjö. Innan Miltton har Laura haft flera roller på globala börsbolag, med ansvar för att bygga och utveckla funktioner inom investerarrelationer, företagskommunikation och medierelationer. På Cloetta kommer Laura att bygga och vidareutveckla dessa områden.

"Jag är väldigt glad att välkomna Laura till Cloetta. Hon tillför en stor mängd relevant bransch- och kommunikationserfarenhet som hon kommer dra nytta av för att utveckla vår IR- och kommunikationsstrategi”, säger Frans Rydén, CFO på Cloetta.

"Jag har följt Cloetta under en lång tid och är stolt över att få vara en del av nästa fas i utvecklingen av bolaget", säger Laura Lindholm, Director of IR and Communications på Cloetta.

Mediakontakt
Frans Rydén, CFO, 08-527 288 27
Laura Lindholm, Director of Investor Relations and Communications, +46 766 96 59 40, ir@cloetta.com

Cloetta grundades 1862 och är ett ledande konfektyrföretag i norra Europa. Cloettas produkter säljs i fler än 50 länder världen över med Sverige, Finland, Danmark, Norge, Holland, Tyskland och Storbritannien som huvudmarknader. Cloetta har några av de starkaste varumärkena på marknaden, till exempel Läkerol, Cloetta, CandyKing, Jenkki, Kexchoklad, Malaco, Sportlife och Red Band. Cloetta har 7 fabriker i 5 länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm. Mer information finns tillgänglig på www.cloetta.com