Delårsrapport kvartal 2, april – juni 2016

• Nettoomsättningen för kvartalet ökade med 6,4 procent till 1 362 Mkr (1 280), inklusive en negativ effekt från valutakursförändringar om –0,5 procent. Organisk tillväxt uppgick till 2,0 procent.
  • Rörelseresultatet ökade och uppgick till 142 Mkr (130).
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 114 Mkr (163).
  • Nettoskuld/EBITDA uppgick till 2,82 ggr (3,30).

Denna information är sådan information som Cloetta AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 juli 2016, kl 08.00.

Kontakter
Jacob Broberg, Senior Vice President Corporate Communications and Investor Relations, 070-190 00 33
Danko Maras, Chief Financial Officer, 076-627 69 46

Cloetta grundades 1862 och är ett ledande konfektyrföretag i Norden, Nederländerna och Italien. Sammantaget säljs Cloettas produkter i fler än 50 länder. Cloetta har några av de starkaste varumärkena på marknaden, till exempel Läkerol, Cloetta, Jenkki, Kexchoklad, Malaco, Sportlife, Saila, Red Band och Sperlari. Cloetta har 13 fabriker i sex länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm. Mer information finns tillgänglig på www.cloetta.com