Kommuniké från extra bolagsstämma i Cloetta AB (publ) 3 november 2020

Cloetta har idag, tisdagen den 3 november, genomfört en extra bolagsstämma.

Den extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att lämna utdelning för räkenskapsåret 2019 om 0,50 kr per aktie. Avstämningsdag för utdelningen fastställdes till den 5 november 2020 och utbetalning från Euroclear Sweden AB beräknas ske den 10 november 2020.

I syfte att motverka spridningen av COVID-19 genomfördes den extra bolagsstämman enbart genom ett poströstningsförfarande och således utan fysisk närvaro av aktieägare, ombud eller utomstående.

Mediakontakt

Nathalie Redmo, Head of IR and Communications, 0766 96 59 40.

Cloetta grundades 1862 och är ett ledande konfektyrföretag i norra Europa. Cloettas produkter säljs i fler än 50 länder världen över med Sverige, Finland, Danmark, Norge, Holland, Tyskland och Storbritannien som huvudmarknader. Cloetta har några av de starkaste varumärkena på marknaden, till exempel Läkerol, Cloetta, Karamellkungen, Jenkki, Kexchoklad, Malaco, Sportlife och Red Band. Cloetta har 8 fabriker i 5 länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm. Mer information finns tillgänglig på www.cloetta.com