Tarragona goes totally nuts!

​Nu kommer mer av det goda! Den lyckade kombinationen av Cloettas härliga mjölkchoklad och nötter är en succé. Därför utökar vi Tarragona-familjen med stora kakor på 155g i tre smaker för den passionerade nötälskaren.
Dessutom lanserar vi en ny spännande kombination på 70g – Tarragona pistagenötter & mandel.

Efter vår lyckade lansering för ett år sen är det helt naturligt för oss att utöka vårt sortiment av Tarragona med stora kakor. Det finns många som älskar kombinationen av mjölkchoklad och nötter, chokladkakor är det största segmentet inom konfektyr där stora kakor under en längre tid har ökat. Våra konsumenter efterfrågar ett större utbud av Tarragona och vi lyssnar, säger Johan Eriksson Marknadschef på Cloetta.

Våra nya 155g chokladkakor finns i tre smaker med samma kombinationer som i vår 80 g-serie, hela hasselnötter, hackade cashewnötter och hackad mandel som vi blandat med vår krämiga mjölkchoklad.

Tarragona är ett av Cloettas äldsta varumärken, den kom redan 1928 och är en mycket älskad produkt.
Att kakan fick namnet Tarragona var inte så konstigt då alla nötter kom just från Tarragona i Spanien som då var Europas odlingscentrum för hasselnötter.  Den har funnits i olika smaker och former och är en klassiker med naturlig och äkta smak för moderna livsnjutare - den passionerade nötälskaren.

Det kommer mer av det goda! Vi lanserar dessutom en ny nötkombination av Tarragona, en härlig kombination av hackade pistagenötter och mandel, spröda och rostade enligt konstens alla regler. Den lilla kakan lanseras först exklusivt för Pressbyrån och 7-Eleven, berättar Johan Eriksson.
I höst kommer Tarragona att få stor synlighet på stan och omkring butiker –totally nuts!

Tarragona är ett av våra recept på god smak – en nötchoklad för livsnjutare!

Tarragonas nyheter finns i butik från och med v 36

För ytterligare information vänligen kontakta
Marknadschef Johan Eriksson mobil:0730 26 16 49,
Informationschef Christina Björck mobil: 0705 44 88 78

Cloetta grundades 1862 och är Nordens äldsta samt det enda större svenska konfektyrföretaget. Cloettas mest kända varumärken är Kexchoklad, Center, Plopp, Polly, Tarragona, Guldnougat, Bridge, Juleskum, Sportlunch och Extra Starka.
www.cloetta.se        mail: kommunikation@cloetta.se