• CLOSER/

Closer etablerar verksamhet i Stockholm när Forza Football vill öka försäljningen

Report this content

En av världens största fotbolls-appar, Forza Football, anlitar Closer för att öka försäljningen av annonsytor i sin app. Initialt kommer Closer ansvara för den nationella försäljningen i Sverige. Med det nya avtalet växer Closer geografiskt och är nu verksamma i Göteborg, Stockholm och Skåneregionen.

Med över 5 miljoner unika användare världen över och 350 000 unika besökare varje månad i Sverige är Forza Football en av världens största fotbolls-appar. Det svenska bolaget med huvudkontor i Göteborg har som mål att göra all världens fotboll tillgänglig för alla. Samtidigt verkar de för att fotbollsvärlden ska bli schysstare och motverka rasism och homofobi inom fotbollen.
– Vi är oerhört glada och ödmjuka inför det här uppdraget. Forza Football är ett fantastiskt bolag med en passion för vad de gör som är imponerande. Nu ska vi få rejäl fart på försäljningen så att Forza Football kan fortsätta att utveckla sin app och göra fotbollsvärlden till en än vackrare plats, säger Fredrik Skåntorp, grundare och vd Closer.

Forza Football har en tydlig expansionsplan som bygger på ökad försäljning på samtliga marknader. Sverige är en viktig marknad utifrån att bolagets huvudkontor ligger här. För att kunna öka försäljningen är det avgörande att fysiskt finnas på plats i Stockholm och ha ett starkt säljteam.
– Closer har den attityd som jag tror behövs för att sälja in Forza Football på rätt sätt. De har fantastiska referenser och jag ser med stor förväntan fram emot att se vad de kan göra för vår försäljning i Stockholm. Vi expanderar kraftigt på många marknader och det är oerhört viktigt att försäljningen hänger med i den här expansionstakten, säger Patrik Arnesson, grundare och vd Forza Football.

Closer har sedan starten 2014 hjälpt sina kunder med att öka tillväxten genom lokal försäljning. Forza Football är Closers nionde uppdrag och rekryteringsprocessen av en säljkonsult i Stockholm har nu startat. Fredrik Skåntorp, grundare av bolaget, har med åren fått erfarenhet av att rekrytera säljkonsulter och vet vad det är för typ av person han söker.
– Allt handlar om attityd och drivkraft inom försäljning. Sedan behöver kemin mellan uppdragsgivaren och säljkonsulten funka. För varje uppdrag vi får in rekryterar vi en dedikerad säljkonsult som uppdragsgivaren måste träffa och godkänna innan vi engagerar personen. Uppdraget för Forza är lite extra speciellt eftersom det är vårt första uppdrag i Stockholm och förhoppningsvis kommer det leda till att vi inom kort kan bygga upp ett starkt säljteam även i vår huvudstad.

Closer är det lokala säljbolaget inom media som sedan starten för snart fem år sedan arbetat med att öka försäljningen och stärka bolagens position på marknaden i södra och västra Sverige. En del av framgången är att varje säljkonsult driver sitt eget bolag och arbetar exklusivt med sina säljuppdrag.

För ytterligare information:
Fredrik Skåntorp vd och grundare Closer AB, tfn: 0708-13 34 31 alt. fredrik.skantorp@closer.se
Pressansvarig Closer AB: Anders Ekhammar, epost: anders.ekhammar@perspective.se

www.closer.se

Taggar:

Citat

Fredrik Skåntorp, vd och grundare CLOSER
Closer har den attityd som jag tror behövs för att sälja in Forza Football på rätt sätt. De har fantastiska referenser och jag ser med stor förväntan fram emot att se vad de kan göra för vår försäljning i Stockholm. Vi expanderar kraftigt på många marknader och det är oerhört viktigt att försäljningen hänger med i den här expansionstakten.
Patrik Arnesson, vd och grundare Forza Football