Closer startar nytt affärsområde – rekrytering för mediebranschen

Report this content

Säljbolaget Closer har under tio år arbetat med mediaförsäljning. Idag har bolaget tio av Sveriges ledande mediabolag i kundportföljen. Med en motivationsdriven affärsmodell har alla 17 säljentreprenörer egna bolag och arbetar exklusivt med sina säljuppdrag. Med den bakgrunden startar nu Closer ett nytt affärsområde inom rekrytering för att hjälpa mediebyråer och mediabolag att hitta sina egna talanger.

– En av våra styrkor har alltid varit att hitta talanger, både till oss själva och till kunder och branschkollegor som bett om tips när de letar ny personal eller söker nytt jobb. Vårt exceptionellt stora kontaktnät på både marknadsavdelningar, mediebyråer och mediebolag i kombination med förståelsen för deras affärer och utmaningar ger oss ett starkt erbjudande till branschen, säger Fredrik Skåntorp, VD på Closer.

När Closer nu har två affärsområden, säljentreprenörer och rekrytering skapas synergieffekter som enligt Fredrik Skåntorp kommer utveckla bolaget ytterligare.

– Det är absolut en energiinjektion att starta ett nytt affärsområde och se bolaget växa med nya typer av affärer. Men vi ser också stora fördelar med att kunna hjälpa våra kunder och branschkollegor med rekrytering. Det kommer att bredda vårt erbjudande och vi blir med det en mer heltäckande samarbetspartner.

För ytterligare information:
Fredrik Skåntorp, vd och grundare av Closer AB, tfn: +46 (0)70 813 34 31
Anders Ekhammar, pressansvarig Closer AB, epost: anders.ekhammar@upstreamcom.se

www.closer.se

Snabbfakta

Citat

En av våra styrkor har alltid varit att hitta talanger, både till oss själva och till kunder och branschkollegor som bett om tips när de letar ny personal eller söker nytt jobb. Vårt exceptionellt stora kontaktnät på både marknadsavdelningar, mediebyråer och mediebolag i kombination med förståelsen för deras affärer och utmaningar ger oss ett starkt erbjudande till branschen.
Fredrik Skåntorp, VD på Closer
Fredrik Skåntorp