Topprekrytering stärker vårt erbjudande ytterligare

Vad har ett rugbylag och en företagsorganisation gemensamt? Ganska mycket om du frågar Eric Ceder, ny konsultchef och vice VD hos CloudPro.

En lagspelare, i ordets rätta bemärkelse, är vad CloudPro får in i organisationen genom rekryteringen av Eric Ceder.

– Jag brukar skämta om att jag är född i ett omklädningsrum. Det handlar mycket om att jag tycker om att vara i ett sammanhang där det finns gemensamma mål att sträva mot. Att tillsammans jobba för att nå dit och definitivt fira när man når det målet, säger Eric Ceder.

Med många år som engagerad rugbyspelare vet Eric att steget från en lerig klunga på Orrholmens IP till ett IT-organisation inte behöver vara speciellt långt.

– Ett rugbylag är lite speciellt. Alla har möjlighet att bidra väldigt mycket. Oavsett om man är 2 meter lång och väger 150 kilo, eller om man är 1,80 meter och springer 100 meter på 11 sekunder, så har man en viktig plats, säger Eric Ceder och utvecklar sitt resonemang:

– Ser man på ett företag som ClouodPro så finns det verkligen olika typer av personer. När man får ihop det, när alla bidrar med det som man är bra på, då blir det bra. Samtidigt är det en resa man aldrig blir riktigt klar med, det går alltid att förbättra.

Eric Ceder har lång erfarenhet av flera roller i branschen – konsult, kundansvarig, produktchef och försäljning i olika former. Med det i ryggen är han redo för sin nya utmaning.

– CloudPro är ett spännande bolag med många fina kunder och jag gillar känslan vi vill förmedla och leva efter, okrånglig IT. Det tilltalar mig väldigt mycket, säger Eric Ceder och fortsätter:

– Sedan kände jag Anders Rådman sedan tidigare och vi trivs väldigt bra tillsammans. Så det var inte mycket att fundera på egentligen. Inte minst med tanke på den resan som hela koncernen just nu är ute på.

Hur ser du på din nya roll hos CloudPro?

– Jag brinner för att bygga kultur och stolthet. Se till att alla medarbetare trivs och har roligt på jobbet samtidigt som vi levererar bra till våra kunder. Den resan med vår företagskultur har ju dessutom påbörjats på ett härligt sätt. Vi har en ny varumärkesplattform som passar oss. Nu måste vi jobba med att efterleva våra värderingar varje dag och reflektera över vad det innebär för oss.

– Och med det i ryggen göra ett ännu bättre jobb för våra kunder. Det är ju det allting handlar om, nöjda kunder och nöjda medarbetare.

Förutom att i rollen som konsultchef där många interna processer och rutiner i fokus kommer Eric även att jobba mer direkt tillsammans med flera kunder.

– Som jag ser det är det viktigt att ha fötterna i marken och vara nära det som är viktigt, våra kunders affärer, säger Eric Ceder.

Eric Ceder
eric.ceder@cloudpro.se
+46 730 66 28 00
www.cloudpro.se

Kan en IT-miljö vara okrånglig? Och vad krävs för att det ska bli okrångligt? För det första så tror vi inte att du behöver förstå varje teknisk detalj i de lösningar vi föreslår. Det är helt okej att ha förhållningssättet att en IT-miljö är något ”som bara ska funka”. Det tycker vi också. Och med lång erfarenhet av rollen som extern IT-avdelning och IT-partner på olika nivåer vet vi hur man får saker att funka. På så sätt kan vi som din externa IT-avdelning utveckla din verksamhet med kundanpassade helhetslösningar som är kostnadeseffektiva och framtidssäkrade.