Club Med öppnar exklusiv resort i Kina

Report this content

2012-10-02 Club Med öppnar i maj 2013 sin andra semesterresort i Kina, i Guilin i Guanxiprovinsen. Club Med har det bredaste utbudet av exklusiva semesterresort i världen – med åttio resort på fem kontinenter i 26 länder.

Club Meds nya resort i Guilin kommer att invigas i maj 2013 som den andra Club Med-anläggningen i Kina. Club Med Guilin kommer att bli en 4-stjärnig resort, med stort fokus på barnfamiljer.

Club Med Guilin kommer att rymma två utomhuspooler (varav en zenpool), ett gym och ett spa. Yoga, tai chi, dans, pingis, mountainbike, trapets, tennis och en rad utflykter erbjuds här i ett av Kinas mest hisnande naturområden. I utbudet kommer också att finnas kurser i olika konstarter – såsom att skapa egna smycken, måla, dreja och kinesisk kalligrafi. Barnpassning finns från två års ålder, med en Petit Club Med och en Mini Club Med. Anläggningen kommer också att ha ett konferenscenter.

- Club Med har det bredaste utbudet av exklusiva semesterresort i världen. Till våra mest unika och exklusiva resort kan vi nu addera Guilin och vi hoppas att även svenska resenärer kommer att våga prova Kina som ett nytt och spännande resmål, säger Eyal Amzallag, chef för Club Med i Norden.

Unik natur

Guilin lockade mer än 20 miljoner kinesiska turister och 1,4 miljoner internationella besökare under 2010. Guilin i Guanxiprovinsen i södra Kina en av landets främsta turistorter, känd för sin absolut unika natur. Guilin är också idealiskt beläget, den internationella flygplatsen ligger 45 minuter från Club Med och det är en timmes flygresa från Hong Kong och Guangzhou.

Planer för Kina
Club Med har beslutat att öka sin närvaro i Kina genom att öppna fem nya resort fram till 2015. Målet för 2015 är att locka mellan fem och tio procent av Kinas resemarknad inom fyr- och femstjärniga resort, vars antal förväntas fyrdubblas under de kommande fyra åren. Givet de förutsättningarna skulle Club Med locka 200.000 kinesiska kunder under 2015 och Kina kan därmed komma att bli Club Meds näst största marknad i världen till antalet resenärer.

Premium all-inclusive

Club Med erbjuder exklusiva all-inclusiveresor till ett 80 sol- och skidresort över hela världen. Club Med är känt som pionjären inom all-inclusive och för resortens internationella och eleganta atmosfär.

Läs mer på www.clubmed.se

För ytterligare information kontakta:

Eyal Amzallag, tel: +447921057122, e-mail eyal.amzallag@clubmed.com

För bildmaterial kontakta: