CLX Communications tecknar ramavtal med en ledande social nätverkstjänst

Stockholm, jan 28, 2015

CLX Communications företagsdivision har tecknat ett ramavtal för att tillhandahålla molnbaserade kommunikationstjänster till en ledande social nätverkstjänst.

Den icke-bindande, icke-exklusiva ramavtalet kommer efter en framgångsrik teknisk integration och omfattar CLXs meddelandetjänster där CLX erbjuder global leverans för företags-SMS.

Avtalsperioden är 12 månader med automatisk förnyelse om inte endera parten säger upp avtalet. Värdet av kontraktet är beroende av nyttjandet av tjänsten.

Robert Gerstmann, General Manager för CLX Communications företagsdivision kommenterar: "Vi är glada över att ha tecknat detta ramavtal och jag är entusiastiska över potentialen. CLX Networks har nyligen rankats som den främsta ’Global A2P SMS Messaging Provider’ i en oberoende rapport, och jag ser detta avtal som ytterligare ett bevis om CLX ledande ställning inom mobila företagsmeddelanden."

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Odd Bolin, Finanschef, CLX Communications,+46 8 32 75 10, ir@clxcommunications.com
Kristian Männik, Marknadschef, CLX Communications, +46 8 32 75 10, pr@clxcommunications.com

Om CLX Communications

CLX Communications (CLX) är en ledande leverantör av molnbaserade kommunikationstjänster och lösningar till företag och mobiloperatörer. CLX:s mobila kommunikationstjänster gör det möjligt för företag att snabbt, säkert och kostnadseffektivt kommunicera globalt med sina kunder och anslutna enheter (Internet of Things, IoT). CLX:s lösningar möjliggör affärskritisk kommunikation över hela världen via mobila meddelandetjänster (SMS), rösttjänster och mobila konnektivitetstjänster för IoT. CLX har sedan företaget grundades vuxit med lönsamhet. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige, samt försäljnings­kontor i mer än 10 länder. CLX Communications aktie noterades på Nasdaq Stockholm (ticker CLX) den 8 oktober 2015.

Taggar:

Snabbfakta

CLX Communications AB är en ledande global leverantör av molnbaserade kommunikationstjänster till företag och mjukvarulösningar till mobiloperatörer. CLX flexibla gränssnitt ger företag möjlighet att säkert och kostnadseffektivt kommunicera globalt med sina kunder och uppkopplade enheter (Internet of Things) via SMS, röstsamtal och mobildata. Tack vare direkta operatörsrelationer når CLX drygt 7 miljarder mobiltelefoner och uppkopplade enheter i världen. CLX har över 550 företagskunder och 70 operatörskunder. Bolaget grundades 2008 och har huvudkontor i Kista, Stockholm och kontor i ytterligare 10 länder. Omsättningen 2014/2015 var 844 MSEK. För mer information se www.clxcommunications.com.

Citat

Robert Gerstmann, GM för CLX Communications företagsdivision